به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وقتی صحبت از حملات سایبری مرتبط با ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، ظاهراً بازیگران بد این صنعت استفاده از تهدیدهای مالی سنتی مانند بدافزارهای بانکداری دسکتاپ و موبایل را کاهش و تمرکز خود را به فیشینگ تغییر داده‌اند.

کسپرسکای (Kaspersky)، ارائه‌دهنده امنیت سایبری و ضد ویروس روسی فاش کرد که حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال در سال 2022 (1401) شاهد افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل از آن بوده است. این شرکت در سال 5,040,520 حمله فیشینگ رمزارزی در مقایسه با 3,596,437 در سال 2021 (1400) را شناسایی کرده است.

یک حمله فیشینگ معمولی شامل دسترسی به سرمایه‌گذاران از طریق وب سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی جعلی است که شبیه شرکت‌های رسمی است. سپس از کاربران خواسته می‌شود تا اطلاعات شخصی مانند کلیدهای خصوصی را به اشتراک بگذارند که در نهایت به مهاجمان دسترسی غیرمجاز به کیف‌پول‌ها و دارایی‌های رمزارزی را می‌دهد.

در حالی که کسپرسکای نمی‌توانست پیش‌بینی کند که آیا این روند در سال 2023 (1402) افزایش می‌یابد یا خیر، حملات فیشینگ در سال 2023 به شتاب خود ادامه می‌دهد اخیراً، در ماه مارس (اسفند 1401)، ارائه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال سخت‌افزار ترزور (Trezor) هشداری درباره تلاش‌ها برای سرقت رمزارزی کاربران با فریب سرمایه‌گذاران برای وارد کردن عبارت بازیابی آنها صادر کرد.

کسپرسکی

در یک نظرسنجی که توسط کسپرسکای در سال 2022 انجام شد، از هر هفت پاسخ‌دهنده، یک نفر بیان کرد که تحت تأثیر فیشینگ ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در حالی که حملات فیشینگ عمدتاً شامل کلاهبرداری‌های هدایایی یا صفحات فیشینگ کیف پول جعلی است، مهاجمان به توسعه استراتژی‌های خود ادامه می‌دهند.

به گفته کسپرسکای، کریپتو همچنان نماد ثروتمند شدن سریع با کمترین تلاش است، که کلاهبرداران را جذب می‌کند تا تکنیک‌ها و داستان‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بی‌احتیاطی کریپتو نوآوری کنند.

سرمایه‌گذاران آربیتروم (Arbitrum) اخیراً در معرض یک پیوند فیشینگ از طریق سرور رسمی دیسکورد (Discord) خود قرار گرفتند. گزارش شده است که یک هکر حساب دیسکورد یکی از توسعه دهندگان آربیتروم را هک کرده است، که برای به اشتراک گذاشتن یک اعلامیه جعلی با یک لینک فیشینگ استفاده می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array