به گزارش ایران دکونومی، یک گروه هکری ادعا کرده است که طی یک حمله سایبری، ثبت احوال ایران را هک کرده و اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی را به اختیار گرفته است.

گجت نیوز درباره این اتفاق نوشت که تا کنون هیچ سندی مبنی بر اثبات این ادعا منتشر نشده است، اما این گروه سایبری در کانال تلگرامی خود اطلاعاتی مثل عکس شناسنامه، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس، کدملی و… را برای باج‌گیری منتشر کرده است. طبق اطلاعاتی که از کانال هکرها به دست ما رسیده است، خوشبختانه سرورهای آرشیو zone-h از دست هکرها در امان مانده‌‌اند.

روز گذشته و در پی انتشار این خبر، سایت ثبت احوال از دسترس خارج شده بود. ساعت ۰۲:۰۰ بامداد این سایت دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت، اما صرفاً صفحه اول آن در دسترس بود.

سایبری ثبت احوال

حملات سایبری ثبت احوال حقیقت دارد؟

پس از انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم، با انتشار توئیتی این خبر را تکذیب کرد.

خبرگزاری برنا نیز از زبان یکی از کارکنان این سازمان خبر را تکذیب کرد و نوشت: هنوز علت از دسترس خارج شدن وبسایت این سازمان اطلاع رسانی نشده است، اما دقایقی پیش تصاویری از سوی یک هکر مبنی بر هک سایت سازمان ثبت احوال منتشر شده بود.‌

خبرآنلاین نیز با انتشار پست تسنیم در اپلیکیشن X نوشت که این خبر تکذیب شده، اما به انتشار اطلاعات در تلگرام نیز اشاره کرده است.

این خبر تکمیل می‌شود…

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array