به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه لیونل مسی، اسطوره محبوب فوتبال، با انتشار یک تصویر از خود، از میم کوین جدید و ناشناخته‌ای با نام واتر (WATER) حمایت کرد، قیمت این توکن تنها در عرض 3 ساعت بالغ بر 400 درصد افزایش یافت. این اتفاق با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. حتی شرکت Bubblemaps مدعی شد 30 درصد از عرضه این میم کوین در اختیار افرادی است که احتمالاً تیم داخلی آن هستند. این شرکت از مردم خواست ارزش این دارایی را به صفر برسانند!

حمایت مسی از میم کوین واتر

در جایی دیگر نیز گفته شد کلاهبرداران پشت پروژه WATER احتمالاً همان کسانی هستند که با راگ‌پول دو توکن BEER و TEA، بیش از 40 میلیون دلار به جیب زدند.

هنوز این جنجال تمام نشده بود که خبر حمایت رونالدینیو گائوچو (Ronaldinho Gaúcho) ستاره اسبق فوتبال از این میم کوین مبتنی بر سولانا مثل بمب صدا کرد.

رونالدینیو روز 9 جولای (19 تیر) عکسی از خود در استوری اینستاگرام برای 76.6 میلیون فالوورش منتشر کرد که در آن نماد آبی رنگ WATER را می‌دیدیم که روی شانه او قرار گرفته بود. وی حساب کاربری مربوط به این میم کوین را نیز در بالای همین استوری تگ کرده بود.

حمایت رونالدینیو از میم کوین واتر

داده‌های CoinGecko حاکی از آن هستند که یک ساعت پس از انتشار پست رونالدینیو، قیمت میم کوین واتر (WATER) تا 38.8 درصد افزایش یافته و به 0.0012 دلار رسیده است. اما ظاهراً این افزایش قیمت دوام زیادی نداشته و ارزش آن تا زیر 0.00083 دلار کاهش یافته است. با این ریزش، قیمت WATER اکنون 71 درصد از بالاترین رکورد تاریخی آن که روز 26 ژوئن (6 تیر) ثبت شده بود، فاصله گرفته است.

نمودار قیمت میم کوین واتر
نمودار قیمت WATER در یک ماه گذشته؛ منبع: CoinGecko

میم کوین WATER چیست؟

بر اساس آنچه در وبسایت رسمی Water Coin  منتشر شده است، ظاهراً این توکن با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مرتبط با بحران آب، از جمله حمایت از پروژه‌های پایداری که از جنگل‌زدایی جلوگیری می‌کنند یا پروژه‌هایی که به توزیع آب در آفریقا کمک می‌کنند، راه‌اندازی شده است. نقشه راه Water Coin نیز از برنامه‌های آن برای مشارکت‌ گسترده افراد مشهور قبل از تبدیل شدن به یک توکن زیست‌محیطی متمرکز بر امور خیریه خبر می‌دهد.

در حالی که به نظر می‌رسد بنیاد واتر فقط 5٪ از 88.88 میلیارد عرضه توکن WATER را بین خود توزیع کرده است، آجی کاشیاپ از جمله منتقدان این دارایی جدید، آن را تنها یک توکن پامپ و دامپ بالقوه معرفی می‌کند.

لازم به ذکر است که رونالدینیو، بازیکن برزیلی فوتبال، در ماه آگوست به اتهام مشارکت در یک طرح هرمی 61 میلیون دلاری کریپتو به کمیته پارلمانی برزیل احضار شد. رونالدینیو هرگونه دخالت در این طرح را تکذیب کرد و گفت که هرگز با این پروژه شریک نشده است و معتقد است او نیز قربانی این طرح بوده است، زیرا بدون اجازه، از نام و چهره او به عنوان یک ستاره اسبق تیم ملی برزیل سوءاستفاده شده است.

با توجه به آنچه گذشته، توصیه می‌شود پیش از خرید و فروش این نوع توکن‌ها، حتماً به‌اندازه کافی تحقیق کنید و اسیر هیجانات بازار نشوید.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array