به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مرکز نوآوری بانک مرکزی ایتالیا، میلانو هاب (Milano Hub)، گفته است از پروژه‌ Cetif Advisory با هدف تحقیق در مورد اکوسیستم یک توکن امنیتی برای امور مالی غیرمتمرکز سازمانی (DeFi)، پشتیبانی خواهد کرد.

این پروژه هیچ گونه “هدف تجاری‌سازی” را دنبال نخواهد کرد، اما “دامنه تجزیه و تحلیل” توکن‌های امنیتی در بازارهای ثانویه را گسترش خواهد داد. توکن‌های امنیتی بازنمودی دیجیتالی از مالکیت دارایی‌ها در دنیای واقعی هستند. ایمانوئل بهاریر (Imanuel Baharier)، مدیر کل شرکت Cetif Advisory در بیانیه‌ای اظهار داشت:

«ما معتقدیم ایجاد شرایطی برای تبدیل دنیای دیفای به یک محیط عملیاتی امن و باز برای نهادهای تحت نظارت امری بسیار ضروری است.»

در این پروژه تلاش می‌شود بستری جهت فعالیت در فضای دیفای مطابق با دستورالعمل‌های نظارتی برای مشارکت‌کنندگان بازار نهادی فراهم گردد. به علاوه اینکه، پلتفرم لیونیتی (Lionity) این شرکت نیز توسعه خواهد یافت که از آن به عنوان یک “بازارساز خودکار در رتبه سازمانی” یاد می‌شود.

توکنیزه سازی در پالیگان

گفتنی است که شرکت Cetif Advisory مشتق شده از مرکز تحقیقات Cetif در دانشگاه کاتولیک میلان (Cattolica del Sacro Cuore) است. این پروژه با همکاری پالیگان لبز (Polygon Labs)، فایربلاکس (Fireblocks) و چند سازمان دیگر انجام می‌شود. بانک‌های ایتالیایی، شرکت‌های مدیریت دارایی و 10 موسسه مالی دیگر نیز به نوعی در آن شرکت خواهند داشت.

پروژه مورد نظر Cetif Advisory در دومین فراخوان پروپوزال‌های این مرکز برگزیده شد. این پروژه یکی از هفت پروژه‌ای بود که در بخش فین‌تک چراغ سبز دریافت کرد و از حالا به مدت شش ماه، از پشتیبانی مرکز میلانو هاب در قالب مشاوره تخصصی و تحقیقات نظارتی عمیق بهره‌مند خواهد شد.

توکنیزه کردن اوراق بهادار یک عرصه نوظهور در فناوری بلاکچین است. Citi Global Perspectives & Solutions اخیراً پیش‌بینی کرده است که بازار اوراق بهادار توکنیزه‌شده ممکن است تا سال 2030 به ارزشی بین 4 تا 5 تریلیون دلار برسد و سهام بخش خصوصی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پس از آن املاک و مستغلات، شاهد بیشترین نرخ توکنیزه‌سازی خواهند بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array