به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل قصد دارد برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در برابر کاربران هدست Vision Pro، یک استارتاپ هوش مصنوعی با تکنولوژی پیشرفته را خریداری کند.

براساس گفته‌های منابع آگاه، کمپانی اپل برنامه دارد استارتاپ هوش مصنوعی Brighter AI را به این منظور تصاحب کند. تخصص این استارتاپ آلمانی در زمینه “ناشناس‌سازی” چهره افراد و پلاک وسایل‌نقلیه می‌باشد. اپل قصد دارد با تصاحب کردن این استارتاپ و به‌کارگیری تکنولوژی منحصربه‌فرد آن در سیستم‌های هدست Vision Pro، ایمنی کاربران این گجت پوشیدنی را ارتقا دهد.
دلیل اپل برای تصاحب تکنولوژی استارتاپ Brighter AI می‌تواند کاهش هرگونه ریسک به‌خطر افتادن هویت کاربران در هنگام استفاده از این هدست واقعیت ترکیبی و به حداقل رساندن خطر ثبت اطلاعات شخصی در فیلم‌ها یا عکس‌های گرفته‌شده در فضای عمومی توسط Vision Pro باشد.

اپل

به‌خطر افتادن هویت افراد به‌وسیله هدست Vision Pro

ضبط تصاویر با گوشی‌های هوشمند آیفون معمولاً شامل چنین نگرانی‌هایی نمی‌شود. اما هدست Vision Pro اپل ممکن است به‌وجودآورنده مشکلاتی در این زمینه باشد. ضبط ویدیو و ثبت تصاویر از دیگران با این هدست‌ها متاسفانه خیلی نامحسوس‌تر از استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند است.

هدست جدید اپل دارای یک سنسور قرمز کوچک در پنل جلویی است که هنگام ضبط تصاویر روشن شده و به اطرافیان نشان می‌دهد این کاربر در حال تهیه فایل ویدیویی یا تصویری است. با این‌ وجود؛ حتی با تعبیه این سنسور هم می‌توان به‌راحتی از اماکن عمومی و اشخاص دیگر تصویربرداری کرد. در نتیجه، یکی دیگر از کاربردهای تکنولوژی استارتاپ Brighter AI می‌تواند کاهش خطرات در دستگاه‌هایی باشد که نشانه خاصی از ضبط تصاویر را به بقیه نمایش نمی‌دهند.

کمپانی اپل همین الان هم یک تیم ویژه تار کردن و محو کردن چهره افراد و پلاک وسایل‌نقلیه را در بخش برنامه نقشه Apple Maps به‌کار گرفته است. براساس سیاست‌های جمع‌آوری داده‌های تصویری برای این نقشه، کمپانی اپل موظف است پیش از انتشار هرگونه تصویری، فرایند تار کردن چهره اشخاص و دیگر نشانه‌های هویتی را با دقت انجام دهد تا امنیت هیچ‌کس به‌خطر نیفتد.
کمپانی اپل در سال 2015 به‌مدت یک سال کامل دوره‌های آزمایشی موردنیاز برای دستیابی به بهترین تکنولوژی محو و تار کردن تصاویر و حفاظت از حریم شخصی کاربران را در آمریکا و اروپا گذرانده است.

هوش مصنوعی
نمایی از علمکرد تکنولوژی استارتاپ Brighter AI

نقش استارتاپ هوش مصنوعی Brighter AI چیست؟

استارتاپ Brighter AI که در کشور آلمان راه‌اندازی و مستقر شده است؛ در سال 2017 بنیان‌گذاری شده و آخرین دور جذب سرمایه آن در فوریه سال 2023 بوده است.

تصاحب استارتاپ آلمانی Brighter AI توسط کمپانی اپل نقش مهمی در آینده هدست Vision Pro خواهد داشت. زیرا این استارتاپ ارائه‌دهنده یک تکنولوژی منحصربه‌فرد و جدید است که بدون محو و تار کردن اطلاعات هویتی می‌تواند صورت اشخاص و یا پلاک خودروها را “ناشناس‌سازی” کند.
متد خاص این استارتاپ با تغییر دادن تصاویر کاری می‌کند که اشیاء و یا افراد درون این فایل‌های تصویری در عین طبیعی بودن اصلاً قابل‌تشخیص نباشند! در فرایند انجام این تغییرات، تمامی المان‌های طبیعی تصویر حفظ می‌شوند اما عملاً تشخیص هویت افراد حاضر در تصویر امکان‌پذیر نخواهد بود.

این استارتاپ آلمانی وعده داده که تکنولوژی Deep Natural Anonymization 2.0 می‌تواند به‌صورت گسترده و سراسری در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه کمپانی اپل می‌تواند پس از تصاحب این استارتاپ، این تکنولوژی پیشرفته را در مواردی فراتر از هدست Vision Pro و نقشه Apple Maps به‌کار گیرد.

کمپانی اپل همیشه در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های خود به حریم خصوصی افراد اهمیت زیادی داده و حالا به‌نظر می‌رسد که با عرضه رسمی هدست Vision Pro به بازار، نگرانی‌های پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران اوج گرفته‌اند. به کمک تکنولوژی این استارتاپ می‌توان علاوه‌بر حفظ کیفیت و وضوح تصاویر، از به‌خطرافتادن اطلاعات شخصی و هویتی افراد دیگر نیز جلوگیری کرد.

منبع: 9toMac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array