به گزارش ایران دکونومی و به نقل از ستاد اجرایی نمایشگاه الکامپ، «علی بنیادی نائینی» معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی با معرفی و اعلام سالن جدید “الکام اینشورنس” در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت: «با آغاز فصل جدید نوآوری مبتنی بر فناوری اطلاعات در صنعت بیمه، شرکت‌های فناور بیمه (اینشورتک) با هدف بسترسازی، هدایت، نظارت و توسعه نوآوی‌‎های دانش بنیان در صنعت بیمه، در سالنی مجزا در الکامپ 1403 حضور خواهند داشت».«

او با تاکید بر لزوم رسمیت و اعتباربخشی شرکت‌های فناور فعال در صنعت بیمه افزود: «معاونت توسعه و نوآوری پس از تصویب آیین نامه ۱۰۵ و به منظور تسهیل‎گری در روند فعالیت شرکت‌های فناور در صنعت بیمه با تبیین سیاست‌های ایجاد و تقویت زیرساخت‌های قانونی اقدامات عملیاتی خود را تحت عنوان اینشورتک آغاز کرد».

وی اضافه کرد: «اکنون شرکت‌های فناور علاقمند به فعالیت در صنعت بیمه کشور می‌توانند با دریافت مجوز شرکت‌های فناور بیمه (اینشورتک) فعالیت خود را آغاز کنند و با توجه به استقبال خوب شرکت‌های فناور محور از صنعت بیمه مطمئناً شاهد فصل جدیدی از نوآوری مبتنی بر فناوری در صنعت بیمه خواهیم بود».

«علی بنیادی نائینی» معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی با بیان اینکه در نظر داریم توسعه فناوری را به شکل درون‌زا از دل صنعت بیمه داشته باشیم، گفت: «در حال حاضر ما در صنعت بیمه شرکت‌های بیمه گر، خدمات بیمه‌ای، کارگزار، ارائه خسارت و نمایندگی‌های بیمه داریم اما ظهور بازیگر جدیدی با عنوان اینشورتک که تخصص اصلی آن فناوری اطلاعات باشد، اتفاق بسیار مهمی بود که از دل آیین نامه ۱۰۵ بیرون آمد».

او در رابطه با حضور شرکت‌های بیمه و فناور بیمه (اینشورتک) در الکامپ 1403 گفت: «یکی از اهداف بزرگ ما برای حضور در الکامپ ارائه خدمات متقابل بیمه و اکوسیستم نوآوری است. در واقع با حضور در الکامپ می‌خواهیم اکوسیستم بیمه با اکوسیستم نوآوری با هم بیشتر آشنا شده و شرکت‌های بیمه نیازهای فناورانه خود را با شرکت‌های فناور در میان بگذارند تا یک فن بازار شکل بگیرد».

بنیادی نائینی تصریح کرد: «یکی از ماموریت‌های مهم الکامپ نمایش تبلور نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است. اگر دو اکوسیستم بیمه و نوآوری کنار هم قرار گیرند، قطعاً نگرانی سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این حوزه را دارند رفع خواهد شد؛ به این ترتیب ظرفیت بیمه کشور توسعه پیدا خواهد کرد و موجب توسعه فناوری در صنعت بیمه (اینشورتک) خواهد شد. همچنین بخشی از توسعه ارتباطات صنعت بیمه با افرادی که از الکامپ بازدید می‌کنند و از نزدیک با خدمات و نوآوری‌های شرکت‌های بیمه آشنا می‌شوند، ممکن خواهد شد».

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array