به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) در روز یکشنبه 3 تیر 1.70 درصد کاهش یافت و جلسه را با قیمت 63159 دلار به پایان رساند. بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال تحت فشار فروش باقی ماندند زیرا سرمایه گذاران به دنبال نشانه‌هایی از مسیر نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

معامله گران بیت کوین، امروز باید به دقت شاخص‌های اقتصادی و همین طور روند جریان بازار ETF اسپات بیت کوین را زیر نظر داشته باشند.

روز یکشنبه، 23 ژوئن (3 تیر 1403)، بیت کوین (BTC) 1.70 درصد کاهش یافت. به این ترتیب BTC هفته را با 5.19 درصد کاهش و رسیدن به 63159 دلار به پایان رساند. با این تفاسیر، BTC مسیر نزولی خود را از سر گرفته و برای اولین بار از 14 می، روز را زیر سطح 64000 دلار به پایان رساند.

با شروع تعطیلات آخر هفته نگرانی سرمایه گذاران در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، فشار فروش را تشدید کرد. بازار ETF اسپات بیت کوین آمریکا، با مجموع خروجی خالص هفتگی 544.1 میلیون دلار برای هفته منتهی به 21 ژوئن، روند بازار را نشان می‌دهد.

MicroStrategy (MSTR) علیرغم اعلام خرید 11931 بیت کوین در 20 ژوئن (پنجشنبه 1 تیر) نتوانست احساسات بازار را تغییر دهد؛ این خرید قابل توجه به مبلغ تقریبی 786 میلیون دلار بود. عدم واکنش مثبت بازار به این خبر، احساسات نزولی را برجسته کرد. به این ترتیب روز یکشنبه، BTC برای ششمین بار در هفت جلسه کاهش یافت تا در ژوئن تقریباً 7 درصد کاهش یابد.

این هفته، بازار ETF اسپات بیت کوین آمریکا ممکن است با یک آزمون سخت مواجه شود. شاخص‌های اقتصادی آمریکا ممکن است بر انتظارات سرمایه گذاران از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر و تقاضای خریداران برای ETF های اسپات بیت کوین تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، بازار ETF اسپات BTC آمریکا ممکن است با رقابت روبرو شود زیرا سرمایه گذاران راه اندازی قریب الوقوع ETF های اسپات اتریوم (ETH) آمریکا را پیش بینی می‌کنند. هفته گذشته، صادرکنندگانETF اسپات اتریوم (ETH) آمریکا، اصلاحیه های S-1 را ارائه کردند که انتظارات را برای راه اندازی قریب الوقوع ETF اسپات آن در بازار ETF تقویت کرد.

تجزیه و تحلیل بیت کوین

بیت کوین زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) باقی ماند و سیگنال های کوتاه مدت نزولی را تایید کرد اما سیگنال های بلندمدت صعودی را تایید کرد.

عبور بیت کوین از سطح مقاومت 64000 دلاری می تواند گاوها را در میانگین متحرک نمایی 50 روزه وارد بازار کند. شکستن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه می تواند نشانه حرکت به سمت سطح مقاومت 69000 دلاری باشد.

از سوی دیگر، افت به زیر سطح 62000 دلار می تواند نشانه حرکت به سوی سطح حمایت 60365 دلار باشد.

در روز دوشنبه 4 تیر، شاخص‌های اقتصادی منتشره آمریکا، صحبت‌های فدرال رزرو و داده‌های جریان بازار ETF اسپات BTC آمریکا، نیازمند توجه سرمایه‌گذاران است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array