به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بایننس در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است که قصد دارد دست‌کم 17 جفت ارز معاملاتی از دارایی‌های دیجیتال را از سرویس لیکوئید سوآپ بایننس (Liquid Swap) حذف کند. ارزهای رمزپایه‌ای که قرار است از فهرست نقدینگی بایننس حذف شوند، جفت‌های معاملاتی استیبل کوین BUSD بایننس هستند.

طبق این بیانیه، رمزارزهای بایننس کوین (BNB)، بیت‌کوین (BTC)، کاردانو (ADA)، اتریوم (ETH)، لایت‌کوین (LTC)، شیبااینو (SHIB)، پالیگان (MATIC)، سولانا (SOL)، یونی‌سوآپ  (UNI)، چین‌لینک (LINK)، دوج‌کوین (DOGE) و استیبل کوین‌هایی مانند دای (DAI) و تتر (USDT) روز جمعه 27 اکتبر (5 آبان) از این سرویس حذف می‌شوند.

دلیل حذف این جفت ارزهای از بایننس چیست؟

نکته قابل توجه اینجاست که بایننس تاکنون هیچ دلیل خاصی برای حذف بیش از 16 جفت ارز از استخر نقدینگی خود ارائه نکرده است و تنها در یک توضیحی کلی، این اقدام را حرکتی در راستای بررسی‌های دوره‌ای خود از استخرهای نقدینگی عنوان کرده است که معمولاً با هدف تمرکز نقدینگی، کاهش نوسان و ارائه قیمت‌های تراکنش بهتر برای کاربران صورت می‌گیرد. به علاوه اینکه، این تصمیم مطابق با تعهد همیشگی این صرافی برای تضمین ارائه یک تجربه تجاری پیشرفته برای پایگاه کاربران گسترده آن بوده است.

خروج جفت ارزها از بایننس

طبق این اطلاعیه، پس از حذف جفت ارزهای مذکور، معامله‌گران استخر نقدینگی بایننس که پوزیشن‌های آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد، به‌طور خودکار دارایی‌های خود را در همان تاریخ در کیف پول اسپات خود دریافت خواهند کرد. این صرافی در این خصوص افزود:

«واریز در استخرهای نقدینگی بر اساس نسبت‌های ترکیبی غالب در استخر مربوطه محاسبه می‌شود.»

در همین حال، کاربران این پلتفرم می‌توانند پوزیشن‌های خود را قبل از تاریخ مقرر پس بگیرند. همچنین، کاربران سرویس لیکوئید سوآپ بایننس از روز دوشنبه، 23 اکتبر (1 آبان)، نمی‌توانند برای هیچ یک از جفت‌های مذکور، نقدینگی اضافه کنند.

بایننس تصریح کرده است که حذف این دارایی‌های دیجیتال از سرویس لیکوئید سوآپ تأثیری بر معاملات آنها در سرویس معاملات اسپات نخواهد داشت.

با این وجود، حذف توکن‌های معروفی مانند شیبااینو (SHIB)، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از لیکوئید سوآپ بایننس بی‌شک تجربه معاملاتی کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ هرچند این داریی‌ها در بازار اسپات بایننس همچنان قابل معامله باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: thecryptobasic

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array