به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X تحت مدیریت ایلان ماسک، درحال توسعه سازوکار جدیدی است که از طریق آن بتوان لینک‌های خبری را بدون نمایش عنوان و یا خلاصه‌ای از توضیحات، در دسترس کاربران قرار داد.

براساس گزارش روزنامه Fortune، این پلتفرم از این پس فقط لینک‌های خبری و تصویر مربوطه را بدون هیچ عنوان و یا توضیحی به کاربران نمایش خواهد داد.

خبری

ایلان ماسک با انتشار پست جدیدی در روز دوشنبه این تغییرات را تأیید کرده و گفت که این تصمیم مستقیماً از طرف شخص او گرفته شده است!
به گفته او این تغییرات پیش‌رو اثر مثبت بسیاری بر روی “زیبایی ظاهری X” خواهد گذاشت.

خبری
تصویری از مقاله‌‌های منتشر شده روزنامه نیویورک‌تایمز در پلتفرم X

درحال حاضر، نمایش لینک‌های خبری در X (توییتر سابق) به شرح زیر است:
مقاله خبری و یا پست خبری یک وبلاگ به همراه عنوان هر خبر و خلاصه‌ای از آن (فقط در نسخه وب) در کنار تصویر مربوطه در قالب پیش‌نمایش به کاربران نمایش داده می‌شود.

اما اگر تغییرات پیشنهادی ماسک به‌زودی اعمال شوند، پلتفرم X فقط یک تصویر و لینک مستقیم مربوط به خبر ناشران و وبلاگ‌نویسان را (بدون هیچ پیش‌نمایش و توضیحی) به کاربران نمایش خواهد داد.

خبری

آزادی بیان در نگارش مقالات خبری

یک منبع ناشناس به روزنامه Fortune گفته است که یکی از اهداف این آپدیت، کاهش فضای اشغال شده توسط هر خبر است تا بتوان اخبار بیشتری را در یک صفحه پوشش داد.
همچنین این منبع باور دارد حذف عناوین و توضیحات مربوط به هر مقاله خبری باعث کاهش نرخ ClickBait توسط کاربران خواهد شد. واژه ClickBait به حالتی گفته می‌شود که وبسایت‌ها و نویسندگان خبری با نگارش عناوین جنجالی و وسوسه‌برانگیز، سعی در جذب خوانندگان و مخاطبین بیشتری داشته باشند.

با این وجود، ناشران و وبلاگ‌نویسان می‌توانند توضیحات مربوط به خبر را به‌صورت دستی وارد کنند تا کاربران بیشتری برای تعامل با این پست‌ها ترغیب شوند.
در گذشته، صفحات پیش‌نمایش اخبار در توییتر به‌صورت اتوماتیک این توضیحات را نمایش می‌داد که در آپدیت جدید X دیگر خبری از آن نخواهد بود.

همچنین ماسک روز گذشته با انتشار پست دیگری به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که خواهان “آزادی بیشتری” برای نگارش اخبار و نقطه‌نظرات خود هستند و همچنین تمایل به کسب درآمد بیشتری دارند؛ اعلام کرد که بهتر است مستقیماً اخبار خود را در X منتشر کرده و از همکاری با ناشران و روزنامه‌ها خودداری کنند!

ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، نسخه 2.0 توییتر را که با نام X می‌شناسیم، با وعده “آزادی بیان، برای همه” بنیان‌ گذاشته‌اند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array