به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت دیگر قصد پشتیبانی از نرم‌افزار WordPad را ندارد و در نسخه بعدی ویندوز دیگر خبری از این سرویس نخواهد بود.

توقف کامل پشتیبانی از WordPad

به گفته کمپانی مایکروسافت، با حذف کامل نرم‌افزار WordPad از ویندوز جدید، به کاربران توصیه می‌شود از نرم‌افزار پولی Microsoft Word استفاده کنند. این نرم‌افزار همیشه از لحاظ امکانات و قابلیت‌های مختلف به نرم‌افزار ساده و پایه‌ای WordPad برتری داشته و حالا برای همیشه جایگزین آن شده است.
نرم‌افزار WordPad برای اولین بار در نسخه ویندوز 95 به کاربران ارائه شده بود و حالا پس از چند دهه خدمت به خاطره‌ها خواهد پیوست.

کمپانی مایکروسافت روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در این مورد نوشت: “WordPad دیگر آپدیت و پشتیبانی نخواهد شد و در نسخه پیش‌روی ویندوز به‌کلی حذف خواهد شد. برای فایل‌های متنی پرکار مانند فرمت‌های doc و rtf؛ استفاده از نرم‌افزار Microsoft Word و برای فایل‌های متنی ساده با فرمت txt، نرم‌افزار Notepad را به کاربران خود توصیه می‌کنیم.”

WordPad

آپدیت‌های جدید نرم‌افزار Notepad

در واقع نرم‌افزار WordPad از زمان عرضه ویندوز 8 تاکنون آپدیت نشده است و به‌زودی پشتیبانی از آن نیز به‌کلی متوقف خواهد شد. اخبار حذف این نرم‌افزار تنها یک روز پس از اطلاع‌رسانی درباره آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید اپ Notepad منتشر شده است.
براساس گزارشات، قرار است قابلیت‌هایی مانند ذخیره اتوماتیک فایل‌ها و بازیابی اتوماتیک تب‌ها به Notepad افزوده شود. کمپانی مایکروسافت برای اولین بار در طی سال‌های گذشته، در سال 2018 نرم‌افزار Notepad را آپدیت کرده بود و در ویندوز 11 قابلیت باز کردن تب‌های مختلف را نیز به آن افزود.

البته که نسبت به Notepad، نرم‌افزار WordPad میزان توجه یکسانی را از سوی کاربران دریافت نکرده بود. رابط کاربری این نرم‌افزار پشتیبانی از فایل‌های متنی، آخرین بار در ویندوز 7 آپدیت شده و پس از آن تغییرات چشمگیری در آن صورت نگرفته بود.
حالا براساس اخبار جدید، WordPad پس از نزدیک به 30 سال فعالیت برای همیشه از خدمات ویندوز حذف خواهد شد. مایکروسافت در بیانیه خود به این نکته اشاره کرده که “در جدیدترین آپدیت ویندوز” خبری از این نرم‌افزار نخواهد بود. احتمالاً نسخه مدنظر مایکروسافت، ویندوز 12 می‌باشد که به‌زودی و در سال 2024 با قابلیت‌های هوش مصنوعی فراوانی به کاربران عرضه خواهد شد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array