به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اپل قصد دارد با اعمال تغییراتی، عملکرد و کارایی دستیار صوتی Siri را بهبود بخشد.

زیاد دور از ذهن نیست که در آستانه برگزاری رویدادهای بزرگ در حوزه تکنولوژی، اطلاعات محرمانه‌ای برای کاربران افشا شود. و دقیقاً همین شایعات هستند که علاقه‌مندان را تا لحظه رونمایی رسمی از محصولات، مشتاق و سرگرم نگه می‌دارند. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امشب کنفرانس عظیم توسعه WWDC برگزار می‌شود و طبق انتظارات، این افشاگری‌ها معمولاً کار خبرنگار روزنامه Bloomberg، مارک گرمن هستند.
مارک گرمن که هفته گذشته پیش‌بینی‌های خود از رویداد امشب را منتشر کرده بود، اخیراً ادعا کرده که عبارت معروف “Hey Siri” روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

براساس ادعای او، برای فعالسازی و دستور به دستیار صوتی Siri، دیگر نیازی به بیان کردن عبارت “Hey Siri” نخواهد بود و کاربران قادرند به سادگی و با صدا زدن اسم این دستیار، دستور دلخواه خود را صادر کنند.
بر اساس شنیده‌ها، این تغییر بنیادین فقط بخشی از تلاش کمپانی اپل برای بهبود کارایی و افزایش دقت این دستیار صوتی است. اپل مدت زیادی است که درحال توسعه و ارتقاء قابلیت‌های این محصول است و هدف نهایی این کمپانی، بهبود رابط کاربری و طبیعی جلوه دادن آن است.

چالش پیش‌روی Siri

گرمن در پست اخیر خود اینگونه نوشته است: “اپل درحال کار کردن بر روی قابلیتی است که کاربران دیگر مجبور به بیان عبارت “Hey Siri” برای فعالسازی این دستیار صوتی نباشند؛ بلکه به‌سادگی و با صدا زدن اسم این دستیار و گفتن دستور موردنظر، به نتیجه دلخواه خود برسند. ممکن است این تغییر، کوچک و یا حتی ناچیز به‌نظر برسد، اما اعمال این تغییر به‌ظاهر کوچک نیازمند حجم چشمگیری از تعلیم هوش مصنوعی و پایه‌ریزی زیرساخت‌های مهندسی است.”

او ادامه داد: “چالش اصلی پیش رو برای این دستیار صوتی، توانایی متوجه شدن اسم “Siri” به زبان‌، گویش و لهجه‌های مختلف از مردم سراسر جهان است. عبارت دو کلمه‌ای “Hey Siri” احتمال و شانس دریافت سیگنال درست از طرف این دستیار صوتی را بالا می‌برد، اما یک کلمه، آن هم به روش‌های مختلف، چالش کاملاً متفاوتی است.”

باید صبر کرد و دید که آیا اپل از این تغییر بنیادین در رویداد WWDC امسال که امشب آغاز به‌کار خواهد کرد، رونمایی می‌کند یا خیر.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array