به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بالاخره کمپانی متا به یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مشکلات شبکه اجتماعی متن‌محور تازه‌وارد خود رسیدگی کرده است. از این پس کاربران می‌توانند بدون هیچ‌گونه اختلال و آسیبی به اکانت اینستاگرام خود، اکانت Threads را حذف و یا غیرفعال (Deactivate) کنند.

براساس پست جدید منتشر شده توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام، کاربران می‌توانند برای دسترسی به این قابلیت پس از مراجعه به بخش تنظیمات، به بخش جدید “Delete or Deactivate Profile” وارد شده و براساس سلیقه خود تصمیم‌گیری نمایند.
شایان ذکر است که این قابلیت به‌صورت آنی در اختیار همه کاربران Threads قرار نخواهد گرفت و عرضه عمومی آن ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

Threads

یکی از بزرگترین مشکلات Threads بالاخره حل شد!

میسر کردن حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اجباری اکانت اینستاگرام، یکی از اولین و مهمترین خواسته‌های کاربران از زمان رونمایی از این پلتفرم بوده است. موسری کمی پس از انتشار این پلتفرم به کاربران اطمینان‌خاطر داده بود که کمپانی متا و تیم اینستاگرام “درحال بررسی و توسعه راهکارهای مناسب برای رسیدگی به این مسئله هستند”.

همچنین، در اخباری مرتبط روز گذشته اعلام شده بود که از این پس کاربران می‌توانند از نمایش فعالیت‌های خود Threads در دو پلتفرم دیگر متا، یعنی اینستاگرام و فیسبوک جلوگیری کنند.
به گفته موسری، این قابلیت در دو روز شنبه و یکشنبه برای کاربران فعال شده بود و دلیل توسعه آن، “دریافت بازخورد و نارضایتی کاربران در این مورد” بوده است.

مدیرعامل کمپانی متا، مارک زاکربرگ، ماه گذشته در طی جلسه گزارش مالی این کمپانی اعلام کرده بود که پلتفرم Threads هم‌اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین او باور دارد که با پیش‌گرفتن همین روند، اصلاً دور از ذهن نیست که این شبکه اجتماعی تا چند سال آینده به 1 میلیارد کاربر فعال دست یابد!
متاسفانه پس از فروکش کردن شور و شوق اولیه رونمایی از رقیب جدیدی برای X (توییتر)، آمار مربوط به تعامل و جذب کاربران Threads به‌شدت کاهش یافته و دچار سیری نزولی شد. تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن مستقل اما برمبنای اینستاگرام در تلاش هستند تا با بهبود تجربه کاربری و ارائه آپدیت‌های جدید، رضایت‌خاطر کاربران را جلب کنند.

Threads
شایعات اضافه شدن دایرکت به این پلتفرم

براساس شنیده‌ها، قرار است به‌زودی دو امکان ایجاد هشتگ اختصاصی برای پست‌ها و امکان ارسال پیام خصوصی (DMs) به این پلتفرم اضافه شود. همچنین از ابتدای آغاز به‌کار Threads، متا درباره پیوستن آن به ActivityPub (به مرور زمان!) خبر داده بود. در این مدت اخیر، قابلیت‌های زیادی از جمله ادیت پست‌های متنی، انتشار پست صوتی و امکان ارسال نظرسنجی و گیف به این شبکه اجتماعی اضافه شده است.

Threads
تکذیب آدام موسری

البته کمی پس از انتشار این شایعات، آدام موسری تجهیز Threads به پیام‌های خصوصی یا همان دایرکت را به‌شدت تکذیب کرد. یکی از کاربران (با اکانت @datadrivenmd) که علاقه خاصی به آپدیت‌های این پلتفرم دارد، با انتشار اسکرین‌شاتی در اکانت خود ادعا کرد که اخیراً تنظیمات اختصاصی دایرکت به Threads افزوده شده است.
اما موسری در پاسخ به او نوشت دلیل مشاهده این تنظیمات، این است که پلتفرم Threads برمنبای اینستاگرام توسعه داده شده و متا قصد افزودن پیام‌های خصوصی به این شبکه اجتماعی را ندارد.

اما یکی از اخبار تأیید شده توسط متا، توسعه رابط کاربردی برنامه‌نویسی (API) اختصاصی این پلتفرم است. این کمپانی اعلام کرد که قصد دارد رابط برنامه‌نویسی Threads را در اختیار توسعه‌دهندگان و ناشران بگذارد. عملکرد این سرویس واسطه تا حدودی مشابه سرویس TweetDeck با نام جدید XPro در پلتفرم X (توییتر سابق) خواهد بود.

تیم آدام موسری و کمپانی متا در گذشته بارها درباره اتصال پلتفرم Threads به دنیای غیرمتمرکز Fedisverse صحبت کرده بودند. حالا به‌نظر می‌رسد که توسعه رابط برنامه‌نویسی کاربردی برای این شبکه اجتماعی، قدم بسیار بزرگی در دستیابی به این هدف باشد.

منبع: theverge (12)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array