به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از صدور حکم دادگاه منطقه‌ای نیویورک مبنی بر اینکه فروش رمزارز ریپل (XRP) در دسته قراردادهای سرمایه‌گذاری قرار نمی‌گیرد، قیمت و حجم معاملات این ارز دیجیتال افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. به دنبال این حکم، آن دسته از صرافی‌های رمزارزی که پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل‌لبز در دسامبر 2020 (آذر 99) توکن بومی این شرکت را از لیست دارایی‌های تحت پشتیبانی خود خارج کرده بودند، بار دیگر برای لیست کردن مجدد آن وارد عمل شدند.

در نتیجه این اقدام، حجم معاملات 24 ساعته ریپل (XRP) با جهش نجومی 1700 درصدی، از 613 میلیون دلار تا مرز 11.25 میلیارد دلار افزایش یافت. البته در این لحظه این معیار با افتی چشمگیر به حدود 2,651,019,856 دلار بازگشته است ولی رکورد ثبت شده در نوع خود بی‌نظیر بود.

دوبرابر شدن قیمت ریپل (XRP)

در همان ساعات اولیه پس از اعلام تصمیم نهایی دادگاه، قیمت ریپل (XRP) از 0.47 دلار به 0.93 دلار رسید و تقریباً دو برابر شد. اگرچه قیمت این توکن از آن زمان کاهش یافته است، اما در این لحظه با نوسان در حدود 0.70 تا 0.72 دلار بیش از 52 درصد رشد را نشان می‌دهد. علاوه بر این، ارزش بازار این رمزارز از 24 میلیارد دلار تا حدود 43 میلیارد دلار افزایش یافته و آن را به چهارمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است.

نمودار روزانه ریپل XRP
نمودار روزانه ریپل (XRP)؛ منبع: coinmarketcap

رکوردشکنی پوزیشن‌های باز

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین گلس (CoinGlass)، نرخ تامین مالی حجم وزنی معاملات برای مشتقات این ارز به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 0.014٪ رسیده است. افزایش نرخ تامین مالی اغلب به عنوان نشانه‌ای از این وضعیت تلقی می‌شود که سرمایه‌گذاران بیشتری در حال باز کردن پوزیشن‌های لانگ (خرید) یا سفارش این پوزیشن‌ها به امید افزایش قیمت هستند. پوزیشن‌های باز در معاملات آتی ریپل (XRP) نیز در بالاترین سطح سالانه خود یعنی 1.08 میلیارد دلار قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: en.coinotag

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array