به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صدور حکم نهایی در مورد پرونده قضایی ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ 13 جولای (22 تیر) منجر به شکل‌گیری علاقه بی‌سابقه‌ای نسبه به توکن بومی این شرکت یعنی XRP در میان فعالان بازار کریپتو شده است. ظرف تنها چند روز پس از اعلام تصمیم دادگاه، جهشی قابل ملاحظه در حجم معاملات ریپل (XRP) باعث شد در بازه زمانی ماهانه، معاملات این ارز از سایر رقبای خود در بازار پیشی بگیرد.

طبق گزارش تحقیقاتی که روز 17 جولای (26 تیر) توسط سرویس اطلاعات بلاکچین کایکو (Kaiko) منتشر شد، از زمان اعلام تصمیم دادگاه شاهد افزایش 61 درصدی در حجم معاملات ریپل (XRP) بوده‌ایم. صبح روز دوشنبه (26 تیر)، رمزارز XRP حدود 21 درصد از حجم معاملات جهانی بازار کریپتو را به خود اختصاص داده بود. این درحالی است که بیت کوین با یک درصد اختلاف، در مقام بعدی ایستاده است. این رقم در مورد اتریوم (ETH) به چیزی در حدود 8 درصد کل معاملات می‌رسد.

افزایش قیمت ریپل

در همین زمان، قیمت ریپل (XRP) نیز به بالاترین سطح در 15 ماه گذشته و حجم معاملات آن، به بالاترین حد در 10 ماه گذشته رسیده است. در حال حاضر، این ارز رمزپایه با افت 1.18 درصدی در بازه زمانی روزانه، با قیمتی 0.74 دلار معامله می‌شود.

نمودار هفت روزه ریپل
نمودار هفت روزه قیمت ریپل؛ منبع: coinmarketcap

ارزش بازار آن نیز طی چند ساعت پس از صدور حکم مذکور، ۲۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافت و از رتبه هفتم به جایگاه چهارم بازار صعود کرد. بازگشت این دارایی به صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال ایالات متحده کمک شایانی به این افزایش معاملات کرده است. با این حال، کایکو در گزارش خود خاطرنشان کرده است که ریپل (XRP) به واسطه حمایت‌های بین‌المللی زیادی که داشت موفق شد در طول مدت جریان داشتن این پرونده یعنی از سال 2020، با ریسک سقوط کامل مبارزه کند.

نکته جالب در مورد ریپل (XRP) این است که این دعوای حقوقی چند ساله و حتی خارج شدن از لیست چندین صرافی بزرگ در آن زمان، تاثیر منفی چندانی بر قیمت یا حجم معاملات آن نداشت.

علاقه کاربران، به خصوص در کره جنوبی، به این دارایی دیجیتال همچنان در سطوح بالایی قرار داشت و صرافی‌هایی مثل آپ‌بیت (Upbit) و بیت‌هامب (Bithumb) پس از مطرح شدن این شکایت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، میزبان 467 میلیارد دلار معاملات این رمزارز بودند. بایننس در آن زمان بیش از 600 میلیارد دلار از تراکنش‌های ریپل را پردازش می‌کرد.

کایکو ضمن اشاره به این مطلب که احتمالاً کمیسیون نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد، متذکر شد که برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اطمینان معتقد است حکم تجدیدنظر نیز به نفع ریپل خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array