به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد روند نزولی اخیر بازار ارزهای دیجیتال در حال پایان است، زیرا آخرین تحقیقات شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی جی.پی مورگان (JPMorgan) نشان می‌دهد که لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ تقریباً به مراحل پایانی خود رسیده است.

بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، تحلیلگران این بانک آمریکایی تخمین می‌زنند که بخش زیادی از این انحلال‌ها را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم. ظاهراً جی.پی مورگان این پیش‌بینی را بر اساس شاخص بهره باز قراردادهای آتی بیت کوین (BTC) در بورس کالای شیکاگو (CME) ارائه کرده است که نشان می‌دهد روند فروش حاکم بر بازار احتمالاً به زودی کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است که بهره باز، که به قراردادهای آتی فعال اشاره دارد، به عنوان شاخصی از احساسات بازار و قدرت روند قیمت در نظر گرفته می‌شود.

به گفته تحلیلگران، کاهش بهره باز بیت کوین به عنوان نشانه‌ای از تضعیف روند فعلی قیمت تلقی می‌گردد. در نتیجه، در کوتاه مدت شاهد یک روند نزولی محدود در بازارهای کریپتو خواهیم بود.

بهره باز و کاهش روند نزولی
نمودار بهره باز بیت کوین (BTC) در بورس کالای شیکاگو؛ منبع: CoinGlass

این گزارش خاطرنشان می کند که قیمت ارزهای رمزپایه در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش خوش‌بینی بازار نسبت به تحولات نظارتی در ایالات متحده روند نزولی داشته است. طبق داده‌‌های کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets)، اکنون بیت کوین با قیمتی نزدیک به 26000 دلار معامله می‌شود که طی 30 روز گذشته 11.27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

چه عواملی در شکل‌گیری روند مثبت بیت کوین دخیل بودند

تحولات مثبت در ماه‌های گذشته قیمت بیت کوین را افزایش داد که مهمترین آنها، ارائه مجموعه‌ای از درخواست‌ها برای راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس ایالات متحده (ETF)  برای معاملات اسپات بیت کوین بود. در فهرست شرکت‌هایی که منتظر تایید قانونی این درخواست هستند نام BlackRock، Fidelity، ARK Investments و 21Shares و چندین شرکت مدیریت دارایی دیگر به چشم می‌خورد.

پیروزی جزئی ریپل لبز در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یکی دیگر از پیشرفت‌های مثبتی بود که توانست احساسات بازار را تقویت کند. هرچند، این خوش‌بینی به تدریج در حال محو شدن است، زیرا معامله‌گران منتظر تصمیمات کمیسیون درباره سرنوشت ETFهای بیت کوین هستند؛ از طرفی درخواست تجدید نظر SEC علیه ریپل نیز باعث افزایش دوباره عدم اطمینان در بازار شده است.

به گفته تیم جی پی مورگان، این سناریو به آغاز “یک دور جدید از بلاتکلیفی‌های قانونی” برای بازار ارزهای رمزپایه کمک کرده و آنها را نسبت به تحولات آینده حساس می‌کند. شرایط بازار خارجی نیز در کاهش قیمت‌ها در بازار کریپتو نقش به‌سزایی داشته است که از آن جمله می‌توان به افزایش بازده واقعی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و نگرانی در مورد رشد اقتصادی چین اشاره کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array