به گزارش ایران دکونومی، بامداد شنبه، ۱۵ مهر گروه فلسطینی حماس که کنترل باریکه غزه را بر عهده دارد، هزاران راکت به سمت شهرها و شهرک‌های صهیونیستی پرتاب کرد.

این حمله غافلگیر کننده با اقدام بی‌سابقه جنگجویان حماس و جهاد اسلامی در تخریب حصار غزه و ورود به شهرک‌های از راه زمین و دریا همراه شد. گروه‌های فلسطینی حماس و جهاد می‌گویند در این عملیات که آن را «طوفان اقصی» نامیدند،‌ توانستند ده‌ها صهیونیستی از جمله تعدادی سرباز را به گروگان بگیرند.

یک روز پس از آغاز جنگ میان نیروهای حماس و صهیونیست ها قیمت ارز و سکه در بازار ایران روند صعودی به خود گرفت.

قیمت دلار دیروز پس از سه ماه وارد کانال 50 هزار تومان شده بود، و با رسیدن قیمت دلار به بالای ۵۱ هزار تومان رکورد قیمتی در چهار ماه گذشته نیز شکسته شد. قیمت دلار امروز نیز با رشدی عجیب به قیمت 52 هزار تومان رسید.

تاثیر این جنگ بر بازار دلار ایران نیز آشکار است، چرا که قیمت دلار پس از چهار ماه ثبات، امروز در بازار فردوسی تهران افزایشی شد و به کانال 52 هزار تومان نزدیک گردید. این اولین واکنش بازار ارز تهران به خبر درگیری حماس و صهیونیست ها است.

امروز دلار در بازار با قیمت 51 هزار و 300 تومان کار خود را شروع کرد. رقمی که نشان می‌داد دلار در بازار امروز نیز افزایشی است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار 51 هزار و 420 تومان است و طی معاملات امروز، 51,971 بیشترین مقدار و 51,280 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

از سوی دیگر زلزله شدید در افغانستان بازار هرات را هم تعطیل کرد. امروز قیمت دلار هرات به 52 هزار و 100 تومان رسید و حتی از قیمت دلار تهران هم پیشی گرفت. ماندن قیمت دلار هرات روی این محدوده قیمتی، سیگنال افزایشی به بازار ارز فردوسی می‌دهد و موجب افزایش قیمت دلار شده است.

باید منتظر ماند و دید خبر تنش میان صهیونیست و حماس بر بازار غلبه می‌کند و یا دارایی 1.7 میلیارد دلاری از منابع ایران در لوکزامبرگ که به بانک مرکزی ایران عودت داده شده بود بر بازار دلار اثر گذار خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array