به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، بار دیگر با ابراز تمایلات خود نسبت به دوج کوین (DOGE)، طرفداران این میم کوین را هیجان‌زده کرد.

ماسک به تازگی پستی را از حساب شخصی خود لایک کرده است که در تاریخ 31 اکتبر 2021 (9 آبان 1400) در توییتر سابق منتشر کرده و در آن درباره تخفیف پرداخت شهریه با رمزارز دوج کوین برای صاحبان سگ خبر داده بود. در آن زمان مدیرعامل تسلا به شوخی توییت کرده بود که دانشگاه خیالی او دوج کوین را به عنوان روشی برای پرداخت شهریه می‌پذیرد. وی حتی به طعنه گفته بود دانشجویانی که سگ دارند می‌توانند از تخفیف بی‌نهایت بهره‌مند شوند. همین توییت کافی بود تا  ارزش بازار این دارایی دیجیتال تنها در عرض چند دقیقه 3 میلیارد دلار افزایش یابد.

توییت ماسک درباره دوج کوین
تصویری از توییت چند سال قبل ماسک درباره دوج کوین

اکنون اقدام تازه وی، به عنوان تأییدی بر گمانه‌زنی‌های اخیر در میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان بازار کریپتو در خصوص احتمال افزوده شدن گزینه پرداخت دوج کوین تعبیر شده است.

خبرهای تازه‌ای برای دوج کوین در راه است؟

همانطور که پیش از این در ایران دکونومی گزارش شد، پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) آماده است تا در طول یک سال آینده قابلیت پرداخت‌های همتا به همتا را با هدف گسترش ابزارهای کاربردی و فرصت‌های تجاری این پلتفرم راه‌اندازی کند. این ابتکار بخشی از دیدگاه گسترده‌تر ماسک برای تبدیل X به یک “اپلیکیشن همه‌کاره” است که قرار است طیف گسترده‌ای از عملکردها، اعم از شبکه‌های اجتماعی تا تراکنش‌های مالی را در بر بگیرد.

انتشار این اعلامیه با موجی از هیجان در مورد احتمال گنجانده شدن ارزهای دیجیتال در گزینه‌های پرداخت X همراه شد، اما این پلتفرم هرگز به طور مستقیم به چنین احتمالی اشاره نکرد. با این حال، معرفی پرداخت‌های همتا به همتا نشان‌دهنده گامی مهم در بازسازی جاه‌طلبانه توییتر توسط ماسک از زمان خرید آن است که نویدبخش ترکیبی از خدمات اجتماعی و مالی خواهد بود.

حمایت ماسک از دوج کوین

از همان ابتدای کار، حمایت‌های ماسک از میم کوین دوج کوین، نیروی محرکه اصلی محبوبیت و نوسانات این ارز دیجیتال محسوب شده است. این حماسه زمانی به اوج خود رسید که ماسک مدت کوتاهی پس از خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی، لوگوی پرنده نمادین توییتر را با تصویر دوج جایگزین کرد. این حرکت ارزش دوج کوین (DOGE) را تا 8 درصد افزایش داد و بار دیگر تأثیر قابل توجه تأییدهای ماسک بر بازار ارزهای دیجیتال را به تصویر کشید.

با تمام این اوصاف، علیرغم افزایش هیجانات ناشی از اقدام تازه ایلان ماسک، قیمت دوج کوین نسبت به 24 ساعت گذشته هنوز کاهشی جزئی (0.2%) را نشان می‌دهد و در این لحظه در محدوده0.078 دلار در نوسان است.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

 اگرچه، ماسک طی این سال‌ها، با توییت‌ها و بیانیه‌های عمومی خود نقشی اساسی در شکل‌دهی مسیر حرکت این ارز دیجیتال ایفا کرده‌ و اغلب منجر به افزایش ناگهانی ارزش آن شده است، ولی با این حال، آینده دوج کوین در میان گمانه‌زنی‌های بسیار پیرامون ادغام آن در خدمات پرداخت آتی X همچنان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array