به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گزارش جدید بلومبرگ حاکی از آن است که اپل قصد دارد برای اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی جمینای (Gemini) با گوگل وارد همکاری ‌شود. به گفته مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، انتظار می‌رود خبر قطعی همکاری اپل با گوگل یا آنتروپیک پیش از عرضه اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) در فصل پاییز اعلام شود. علیرغم شایعاتی که هفته پیش مبنی بر مذاکرات اپل و متا در زمینه هوش مصنوعی به گوش می‌رسید، گرمن معتقد است اپل هیچ علاقه‌ای به همکاری با متا ندارد.

جمینای در اپل

ورود هوش مصنوعی جمینای گوگل به محصولات اپل

مارک گرمن در گزارش خود می‌گوید اپل پس از بررسی گزینه‌هایی که پیش رو داشت به این اطمینان رسید که عملکرد محصولاتی مثل چت جی پی تی OpenAI، جمینای گوگل و آنتروپیک به‌مراتب از مدل‌های هوش مصنوعی متا بهتر بوده و هوش مصنوعی Llama نمی‌تواند رضایت این شرکت را جلب کند؛ به همین جهت است که اپل تمایلی به همکاری با متا ندارد. گفته می‌شود استارتاپ آنتروپیک گزینه بعدی برای شراکت با اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.

خبرنگار بلومبرگ ادعا می‌کند اپل قصد دارد به‌طور مستقیم از فناوری هوش مصنوعی کسب درآمد کند و این قابلیت را به یک جریان درآمد جدید تبدیل نماید. پس این احتمال وجود دارد که پس از جذب کاربران، اپل بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را از طریق یک سرویس اشتراکی در اختیار علاقمندان قرار دهد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array