به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اکونومیک تایمز»، موسسه انرژی ژاپن گزارشی منتشر کرده که برطبق آن؛ با حرکت کشورها به سمت منابع انرژی پاک و برای اطمینان از تامین گاز طبیعی کافی تا سال 2050، به 7 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در سطح جهان نیاز است.

به گفته موسسه اقتصاد انرژی ژاپن، این پول برای ساخت کارخانه‌های صادرات گاز طبیعی مایع، نوسازی تاسیسات موجود و توسعه میادین گازی موجود مورد نیاز است.

در این گزارش آمده است که این سناریو کاهش 56 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2050 لحاظ کرده است، زیرا کشورهای نوظهور نمی‌توانند تا اواسط قرن به این مهم دست یافته و تولید کربن خود را به صفر برسانند. همچنین، اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطوح فعلی باقی بماند، نزدیک به 10 تریلیون دلار برای عرضه کافی گاز طبیعی تا اواسط قرن مورد نیاز است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که آژانس بین‌المللی انرژی عنوان کرده، تقاضای گاز طبیعی در این دهه به اوج خود رسیده است و بنابراین نیازی به شروع پروژه‌های طولانی مدت جدید نیست.

شرکت‌های بزرگ تولید کننده مثل شِورون (Chevron Corp) و شل (Shell Plc) عقیده دارند که گاز در طولانی مدت نقش مهمی در انتقال انرژی بازی می‌کند، مخصوصاً در شرایطی که کشورها در حال کنار گذاشتن سوخت‌هایی مانند زغال سنگ هستند.

منبع: economictimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array