به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هم زمان با رکوردشکنی ارزش سهام آمازون (AMZN)، جف بزوس، بنیان‌گذار این شرکت اعلام کرد قصد دارد بیست و پنج میلیون سهم از سهام این غول تجارت الکترونیک را بفروشد. تخمین زده می‌شود ارزش این بیست و پنج میلیون واحد به رقمی در حدود پنج میلیارد دلار می‌رسد.

لازم به ذکر است که جف بزوس فوریه امسال به فاصله کوتاه دو هفته، حدود هشت و نیم میلیارد دلار از سهام خود در آمازون را فروخت. ناگفته نماند که علی‌رغم فروش بیست و پنج میلیونی این سهام، وی همچنان بخش قابل توجهی از سهام آمازون را در اختیار دارد. به گفته تحلیلگران ارزش سهام او در آمازون به چیزی در حدود نهصد و دوازده میلیون سهم می‌رسد که 8.8 درصد از کل سهام شرکت را تشکیل می‌دهد.

جف بزوس آمازون

جهش ارزش سهام آمازون و ثروت جف بزوس

روز گذشته سهام آمازون آخرین جلسه معاملات خود در بازار سهام آمریکا را با بالاترین قیمت تاریخی یعنی دویست دلار به اتمام رساند. بسیاری این جهش ناگهانی را به پتانسیل‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی و تاثیری که این فناوری بر تجارت رایانش ابری آن دارد نسبت می‌دهند. از ابتدای سال 2024 تاکنون، سهام آمازون بیش از32 درصد رشد کرده است.

گفته می‌شود نقل مکان جف بزوس از سیاتل به میامی نیز تا حدودی به مسائل مالیاتی این شرکت و دارایی‌های شخصی او مربوط بوده است. طبق قوانین آمریکا، در ایالت واشنگتن وی ملزم به پرداخت مالیات هفت درصدی است، اما در فلوریدا این قانون مالیات وجود ندارد. همین تفاوت اندک می‌تواند باعث ذخیره صدها میلیون دلار از سرمایه جف بزوس شود. لازم به ذکر است که وی با دارایی 221 میلیارد دلاری خود، در حال حاضر دومین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌آید. او علاوه بر آمازون، در شرکت‌های بزرگی همچون «بلو اوریجین» (Blue Origin) و واشنگتن پست نیز سهام‌دار است.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array