به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) از بالاترین سطح هشت هفته اخیر خود در روز چهارشنبه (29 مارس، 9 فروردین) عقب نشینی کرد. به نظر می رسد که این موضوع در پی کاهش نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی و اقتصاد جهانی، به اوج رسید. در زمان نوشتن این مقاله، GBP/USD پس از سقوط از بالاترین سطح 1.2361 به پایین‌ترین سطح در کانال 1.2302رسیده و حدود 0.2 درصد کاهش یافته است.

افزایش شاخص دلار در کنار کاهش نگرانی‌ها باعث شد جفت ارز پوند به دلار از بالاترین حد چند هفته‌ای خود عقب نشینی کند. قبل از عقب نشینی، پوند استرلینگ بیش از 0.1 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و به 1.2361 رسید که بالاترین رقم از 2 فوریه بود، چرا که با افزایش ریسک اشتها حمایت می‌شد. این بازگشت به دنبال نگرانی‌های مربوط به بحران بانک سیلیکون ولی (SVB) و خرید اضطراری بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) توسط رقیب بانکی آن UBS بود. نگرانی‌های ناشی از احتمال سرایت این بحران به سایر بانکها، منجر به نوسانات بازار شده بود، اما این نگرانی‌ها اکنون کمرنگ شده است.

جفت ارز پوند به دلار

این واقعیت که هیچ بحران دیگری در بانکداری جهانی در این هفته ظاهر نشده است، مثبت است. روز سه شنبه، مایکل بار (معاون نظارتی فدرال رزرو) به کمیته بانکی ایالات متحده گفت که مشکلات بانک سیلیکون ولی به دلیل مدیریت وحشتناک ریسک است و یک استثناء به حساب می‌آید. در همین حال، آمارهای اقتصادی بریتانیا که اخیراً بهتر از حد انتظار بود، ممکن است حمایت‌های اخیر را فراهم کرده باشد. با این حال، صحبت از توقف سیاست‌های انقباضی به وضوح بازار را پیش از نشست هفته گذشته بانک مرکزی انگلیس نوسانی کرد، و در نهایت بانک مرکزی بریتانیا (BoE) با 25 واحد افزایش نرخ بهره نهایی را به 4.25 درصد رسانید.

جفت GBP/USD از منطقه 1.2360 یا بالاترین سطح آن از 3 فوریه که در این چهارشنبه لمس شد، عقب نشینی کرد و در اوایل جلسه آمریکای شمالی با زیان اندکی معامله شد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که قیمت‌های نقطه‌ای یک سری برد دو روزه را پشت سر گذاشته‌اند، اگرچه به راحتی می‌توانند بالاتر از سطح 1.2300 یا پایین‌ترین نوسان روزانه باقی بمانند.

جفت ارز پوند به دلار حمایت شد

جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) در روز چهارشنبه تحت فشار فروش قرار گرفت و از یک صعود دو روزه عقب‌نشینی کرد تا بخشی از سود یک شبه را به بالاترین سطح خود از اوایل فوریه کاهش دهد. این جفت در نیمه اول جلسه معاملاتی اروپا به پایین‌ترین سطح روزانه خود رسید، اگرچه نزدیک به 1.2300 حمایت شد و در آخرین ساعت معاملات چند پیپ بهبود یافت.

جفت ارز پوند به ین ژاپن(GBP/JPY)

جفت ارز پوند به ین (GBP/JPY) به دلیل ضعف ین، از 161.34 بالاتر رفت و به 163.47 رسید. ین پس از تصویب ورود 2.2 تریلیون ذخیره پولی از سوی دولت به بازار برای مهار فشار فزاینده قیمت ها، عقب‌نشینی کرد.

با این حال، همانطور که تحلیلگران خاطرنشان کردند، به نظر می‌رسد که در این برهه زمانی اعمال سیاست های انقباضی از سوی بانک مرکزی ژاپن محتمل نیست. زیرا در صورتی که اقتصاد ایالات متحده با رکود مواجه شود، BoJ بعید است سیاست‌های خود را سخت‌تر کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  fxstreet, fxstree

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array