به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا اعلام کرد یک قابلیت جدید و کاربردی را به پیام‌رسان واتساپ، نسخه سیستم‌عامل اندروید افزوده است.

براساس بیانیه جدید واتساپ، به‌زودی نسخه اندرویدی این پیام‌رسان به قابلیت “جستجو بر اساس تاریخ” مجهز خواهد شد. این قابلیت هم در چت‌های گروهی و هم دونفره قابل دسترسی است. این قابلیت که اخیراً به واتساپ افزوده شده است؛ در پلتفرم‌های دیگر از جمله سیستم‌عامل iOS، مک و همچنین واتساپ تحت‌وب در اختیار کاربران بوده است.

آپدیت واتساپ

جستجو براساس یک روز خاص در واتساپ اندروید امکان‌پذیر شد

مارک زاکربرگ با انتشار پست جدیدی در کانال واتساپ خود این آپدیت جدید را به کاربران این پیام‌رسان نشان داد. او ویدیویی را در کانالش منتشر کرد که در آن فرایند یافتن موضوعی خاص در چت با قابلیت جدید “جستجو بر اساس تاریخ” انجام می‌شود. با این آپدیت، کاربران واتساپ می‌توانند به‌جای یک بازه زمانی کلی، برای یک روز خاص در چت‌ها جستجو کنند.

برای استفاده از این قابلیت، کافی‌ست ابتدا به چت دونفره یا گروهی مدنظر خود بروید. سپس با ضربه زدن بر روی اسم مخاطب یا گروه، به بخش جزئیات آن مکالمه مراجعه کنید. برای جستجو براساس تاریخ، ابتدا بر روی گزینه جستجو زده و سپس آیکون اختصاصی تقویم را انتخاب کنید.

کاربران پیام‌رسان واتساپ تا پیش از این می‌توانستند براساس نوع فایل رسانه‌ای (لینک‌ها/اسناد/رسانه‌ها شامل تصاویر و ویدیوها) در چت‌های دونفره و گروهی جستجو کنند. اما از این پس قابلیت کاربردی جستجو براساس تاریخ خاص نیز به لیست امکانات این اپلیکیشن اندرویدی اضافه خواهد شد.

البته براساس گزارشاتی که در اواخر سال 2023 منتشر شده بود؛ تیم توسعه‌دهنده متا درحال آزمایش کردن روش‌های متفاوتی از قابلیت جستجو در این اپلیکیشن ارتباطی نیز می‌باشد. جستجو براساس “تمام پیام‌ها”، “پیام‌های خوانده‌نشده”، “مخاطبین” و “گروه‌ها” جزء دسته‌هایی هستند که ممکن است در آینده به این اپ افزوده شوند. همچنین ماه گذشته اخباری مبنی بر توسعه یک فیلتر و دسته‌بندی دیگر نیز منتشر شده بود: “پیام‌های مورعلاقه/ستاره‌دار”.

هفته گذشته، کمپانی واتساپ از چندین فرمت متنی جدید در محیط این پیام‌رسان نیز رونمایی کرده بود. لیست‌های نقطه‌دار و شماره‌دار، نقل‌قول‌های بلوکی و کدهای درون‌خطی جزء مواردی هستند که اخیراً در دسترس کاربران قرار گرفته است. این 4 فرمت جدید متنی به‌‌منظور بهبود تجربه کاربری و بهینه‌سازی تعامل کاربران با یکدیگر به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند.

فرمت‌های متنی جدید واتساپ کاربرد بسیاری برای دسته‌بندی و مرتب‌سازی پیام‌ها و تقسیم‌بندی متون طولانی به بخش‌های کوچک‌تر و قابل‌فهم‌تر خواهند داشت. با شکستن یک متن طولانی به چند بخش کوتاه‌تر به کمک این فرمت‌ها، کاربران تجربه بهتری در خواندن پیام‌ها و تشخیص موارد مهم خواهند داشت.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array