به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، شاکیان غول فناوری (گوگل) را به ردیابی داده‌های میلیون‌ها کاربر متهم کردند. گوگل موافقت کرده است که این دادخواست را که در سال 2020 طرح شد، تسویه نماید.

در سال ۲۰۲۰، گوگل با شکایتی مواجه شد که او را به ردیابی فعالیت‌های کاربران کروم حتی زمانی که از حالت ناشناس استفاده می‌کردند، متهم می‌کرد. بر این اساس شاکیان دادخواستی تنظیم کردند مبنی بر اینکه گوگل آنالیتیکس، کوکی‌ها و برنامه‌های گوگل، به این شرکت اجازه می‌دهند حتی زمانی که مرورگر کروم گوگل را روی حالت «ناشناس» و سایر مرورگرها را روی حالت مرور «خصوصی» تنظیم می‌کنند، باز هم فعالیت‌ها را ردیابی کند.

آنها گفتند که این به گوگل اجازه داده است که به جستجوهای آنها درباره دوستان، سرگرمی‌ها، غذاهای مورد علاقه، عادات خرید و موارد دیگری که آنها به صورت آنلاین دنبال کرده‌اند، دسترسی پیدا کند.

در ماه آگوست، قاضی ناحیه «ایوون گونزالز راجرز» پیشنهاد گوگل را برای رد این دادخواست رد کرده و خاطرنشان کرد که این شرکت هرگز به کاربران خود اعلام نکرده است که جمع‌آوری داده‌ها حتی هنگام استفاده از حالت خصوصی ادامه دارد. قاضی همچنین به سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل و سایر بیانیه‌های این شرکت اشاره کرد که نشان می‌دهند محدودیت‌هایی در اطلاعاتی که می‌تواند ارائه کند، وجود دارد.

این شکایت ۵ میلیارد دلار درخواست کرده بود. شرایط توافق فاش نشد اما وکلا اظهار کردند که انتظار دارند تا ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴ یک توافق رسمی برای تائید دادگاه ارائه دهند.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array