به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده نزدیک به 4 میلیون دلار جریمه برای صرافی رمزارزی کوینمی (Coinme) به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده و ارائه اظهارات گمراه کننده در آپ توکن (UpToken) صادر کرده است.

در 28 آوریل (8 اردیبهشت)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اعلام کرد که اتهامات علیه کوینمی، شرکت تابعه آن آپ گلوبال اس‌ای‌زد‌سی (Up Global SEZC) و مدیر عامل هر دو شرکت، نیل برگکوئیست (Neil Bergquist)، را حل و فصل کرده است.

آپ گلوبال با پرداخت 3.52 میلیون دلار جریمه موافقت کرد که کوینمی نیز مسئول آن بود. جریمه‌های جداگانه‌ای علیه کوینمی و برگکوئیست به ترتیب 250,000 و 150,000 دلار نیز تعیین شد که هر دو با پرداخت آن موافقت کردند.

SEC در دستور خود ادعا کرد که کوینمی، آپ گلوبال و برگکوئیست اینیشال کوین آفرینگ (Bergquist’s Initial Coin Offering) عرضه اولیه کوین از آپ بین اکتبر تا دسامبر 2017 (مهر تا آذر 1396) یک قرارداد سرمایه‌گذاری تحت آزمون هوی (Howey) بوده و متعاقباً عرضه اوراق بهادار ثبت نشده بوده است.

عرضه اولیه کوین یا همان ICO حدود 3.6 میلیون دلار جمع‌آوری کرد تا میزان دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را در کوینمی افزایش دهد و با استفاده از بودجه عرضه اولیه کوین، 30 دستگاه خودپرداز اضافه کرد. دارندگان آپ در هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، مزایایی مانند هزینه‌های تخفیف و 1 درصد بازگشت نقدی پرداخت شده در آپ دریافت کردند.

در ژانویه 2019 (دی 1397)، کوینمی پیشنهاد خود را تغییر داد و با کوین استار (Coinstar) شریک شد تا از کیوسک‌های شمارش پول نقد خود برای تسهیل تراکنش‌های پول نقد به کریپتو به جای دستگاه‌های خودپرداز خود استفاده کند. تا جولای 2019 (تیر 1398) کوینمی تمام دستگاه‌های خودپرداز خود را تعطیل کرد.

کوین

در حال حاضر هیچ استفاده‌ای برای آپ توکن وجود ندارد و دارندگان آپ توکن دیگر نمی‌توانند از آن برای به دست آوردن مزایایی که در مطالب ارائه شده آپ توکن توضیح داده شده است، استفاده کنند.

قیمت آپ از آن زمان کاهش قابل توجهی داشته است، به طوری که ارزش بازار آن نیز به حدود 50000 دلار کاهش یافت و حجم معاملات 24 ساعته به بیش از 180 دلار رسید.

بر اساس گزارش SEC، برگکوئیست و آپ گلوبال نیز در مورد تقاضا برای آپ توکن و مبلغ جمع‌آوری‌شده در این پیشنهاد، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده ارائه کردند.

آپ گلوبال گفت که خرید آپ توسط کوینمی برای تأمین بودجه برنامه پاداش ATM خود باعث ایجاد تقاضای ثابت برای توکن می‌شود، اما SEC گفت:

“برگکوئیست و آپ گلوبال اقداماتی را قبل و در سرتاسر ICO انجام دادند تا یک منبع آپ توکن به دست آورند که نیاز کوینمی را به خرید آپ توکن پس از ICO برای برنامه پاداش ATM به میزان قابل توجهی کاهش دهد.”

SEC ادعا کرد که کوین 160 بیت کوین به ارزش بیش از 1 میلیون دلار در آن زمان به کیف پول آپ گلوبال که برای دریافت وجوه سرمایه‌گذار در ICO استفاده می‌شد، ارسال کرد. آپ گلوبال حدود 14.5 میلیون UP را با تخفیف به کوینمی برگرداند، و معامله آگاهانه یا بی پروا این تصور را ایجاد کرد که شخص ثالث خرید بزرگی انجام داده است.

در مثالی دیگر، ادعا شد که برگکوئیست برای یک تراکنش 500 بیت کوین رفت و برگشت از توکن‌های آپ با یک شرکت هنگ کنگی ناشناس مذاکره کرده است و کوینمی این وجوه را برای خرید آپ بیشتر با تخفیف قرض گرفته است. این تراکنش همچنین برای ایجاد تصوری از تقاضا برای توکن‌ها استفاده شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که برگکوئیست یافته‌های رگولاتور را نپذیرفت و رد کرد، با رفع اتهامات موافقت کرد و به مدت سه سال از فعالیت به عنوان مدیر یک شرکت دولتی منع شد.

کوین تلگراف برای اظهار نظر با کوینمی تماس گرفت، اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array