به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، استارتاپ Mixergy، دستاوردی از دانشگاه آکسفورد، با هدف بهینه‌سازی، بهبود کارآمد، افزایش پایداری و مقرون‌به‌صرفه کردن سیستم گرمایش خانگی، توانست در جلسه سرمایه‌گذاری مبلغ 8.5 میلیون پوند را برای گسترش کسب‌وکار خود به‌دست آورد.

حرکت به سمت “صفر خالص” (حذف آلاینده‌های گرم کننده زمین و گازهای گلخانه‌ای)، مستلزم بازنگری اساسی در مورد نحوه برخورد ما با مقوله انرژی است.
این یعنی بازنگری در چگونگی تامین انرژی و نحوه استفاده از آن. در نتیجه، به مرور خانه‌های بیشتر و بیشتری در سرتاسر قارّه اروپا به منابع انرژی تجدیدپذیر و سیستم‌های انرژی هوشمند روی آورده‌اند. این سیستم‌ها به آنها امکان می‌دهند نظارت بهتری بر مصرف انرژی خود داشته باشند، هم با کاهش هزینه‌ها و هم با کاهش میزان کربن دی‌اکسید منتشر شده به‌صورت همزمان.

استارتاپ Mixergy، واقع در آکسفورد، سیستم گرمایش خانگی‌ای را بوجود آورده که مدعی می‌شود با استفاده از آن مبلغ قبض گرمایش آب تا 40% و میزان مصرف گاز تا 21% کاهش می‌یابد. این اعداد، نشان‌دهنده کاهش تاثیرگذاری هستند و پتانسیل بسیاری برای رسیدن به وضعیت “صفر خالص” تا سال 2050 را دارند.

این استارتاپ به تازگی موفق شد که مبلغ 8.5 میلیون پوند برای توسعه و گسترش این تکنولوژی به‌دست آورد. این سرمایه‌گذاری، علاوه‌بر سرمایه‌گذاران قدیم از جمله Oxford Science Entreprises (OSE)، Kiko Ventures، Foresight WAE Technology و Centrica، سرمایه‌گذاران جدیدی شامل EDP Ventures و Nestaرا نیز به تیم اضافه کرده‌است.

پیتر آرمسترانگ، مدیرعامل Mixergy از کسب این سرمایه جدید ابراز خشنودی کرده و گفت: “به سرمایه‌گذاران جدیدمان خوش‌آمد می‌گوییم و قدردان حضور و حمایت آنها هستیم. من از تک‌تک سرمایه‌گذاران کمال تشکر را دارم زیرا به‌واسطه آنهاست که مسیر Mixergy هرروز هموارتر می‌شود. همچنین از همکارانم تشکر می‌‌کنم زیرا بدون آنها نمیتوانستم این مسیر را طی کنم.”

 

Mixergy

 

استارتاپ Mixergy توسعه‌دهنده مخازن هوشمند و متصل آب‌گرم، در کنار سیستم های گرمایش و مدیریت انرژی خانگی است. این دو سیستم درکنار هم، به خانوارها امکان زندگی بهتر، صرفه‌جویی در مخارج و کاهش اثر مخرب بر محیط‌زیست را می‌دهند.

این استارتاپ خلاق‌، از رویکردی از بالا به پایین برای گرمایش استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از طبقه بندی حرارتی، فقط آنچه را که لازم است گرم می‌کند.
این روش، به همراه با قابلیت‌های سنجش و کنترل، مخازن ساده آب‌گرم را به باتری‌های گرمایی هوشمند تبدیل می‌کند که قادرند به هر منبع انرژی دیگری متصل شوند‌ از جمله پنل‌های خورشیدی، دیگ بخار گاز یا منابع جایگزین.

بر اساس گزارشات، عمر مفید هر سیستم بیش از 25 سال تخمین زده‌شده که این 3 برابر عمر باتری‌ها است. این سیستم‌ها با منابع مختلف انرژی سازگار هستند، به این معنا که چه انرژی خورشیدی یا انرژی دیگری در آینده به منبع اصلی انرژی مصرفی انسان‌ها تبدیل شود، تکنولوژی توسعه‌یافته توسط استارتاپ Mixergy همچنان مورد تقاضا خواهد بود.
مطمئناً در حال حاضر این سیستم‌ها در شرایطی هستند که می‌توانند در کاهش میزان کربن مورد نیاز در دراز مدت، رسیدن به وضعیت “صفر خالص” و خلق چشم‌انداز انرژی پایدارتری برای بشریت به ما کمک کند.

براساس آمارها، این سیستم‌ها قادرند که میزان مصرف گاز را تا 20% و هزینه‌ها را تا 40% کاهش دهند‌. همچنین متخصصان معتقدند این ارقام می‌توانند با استفاده از تعرفه‌های تجدیدپذیر افزایش پیدا کنند، با بهره برداری از مازاد روزافزون انرژی بادی و خورشیدی در حال ظهور در شبکه های برق در سراسر جهان.

علاوه‌بر بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها، این سیستم‌ها قادرند 110 برابر سریع‌تر از سیستم‌های سنتی آب را گرم کنند. و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن، خانواده‌ها می‌توانند به‌راحتی سیستم گرمایشی خانه خود را نظارت و کنترل کنند.

استارتاپ Mixergy قصد دارد با این سرمایه جدید، کسب‌وکار خود را در ابتدا در پرتغال و سپس در اسپانیا، مقاصدی ‌که انرژی خورشیدی در آنها محبوبیتی ویژه دارد، گسترش و توسعه دهد.

منبع: eu-startups

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array