امروز، پانزدهم اسفندماه است و سه روز دیگر مهلت تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی به پایان خواهد رسید. فهرست‌های ائتلافی بسته شده و کاندیداها در فهرست‌های مناسب و منتخب خود قرار گرفته‌اند.

فعالین حوزه IT نیز ائتلافی تشکیل داده‌اند و به دنبال کسب کرسی نمایندگی در اتاق بازرگانی و سپس کمیسیون‌های مرتبط مانند فناوری و اطلاعات هستند.

 

به گزارش ایران‌دکونومی، در فهرست ائتلاف برای فردا، نفرات تشکیل‌دهنده حوزهIT  به دیگران برتری دارد و از 10 نفر کاندیداهای حوزه IT چهار نفر عضو این ائتلاف هستند. دو نفر در فهرست رقبای نوپا (اتاق شفاف) و برای چهار نفر دیگر هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

دهمین دوره از انتخابات اتاق‌های بازرگانی، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و ائتلاف‌ها با اینکه کم‌شورتر از دوره‌های گذشته برگزار شدند، اما درنهایت در چهار روز باقی‌مانده به برگزاری انتخابات اصلی، نهایی شدند.

فهرست ائتلاف برای فردا، که از اولین فهرست‌های قطعی و نهایی شده بود، شامل 40 کاندیدا برای کسب بیشترین کرسی ممکن در اتاق تهران است. این فهرست شامل افرادی مانند مازیار نوربخش، شهاب جوانمردی، افشین کلاهی و فرزین فردیس از فعالین حوزه IT و علاوه بر آنها، نمایندگان شناخته‌شده‌تری از دوار قبلی مانند محمدرضا بهرامن، فریال مستوفی و عباس آرگون نیز حضور دارند.

ائتلاف فعالین حوزه IT دیروز یک عضو انصرافی داشت. یحیی آل اسحاق که از روزهای ابتدایی در این فهرست قرارداشت، سمت خود را ترک کرده و به ائتلاف جدید اتاق شفاف پیوست.  اتاق شفاف ائتلافی در ادامه پیشگامان تحول بود که اکنون طی مذاکره با بعضی از کاندیداها به اتاق شفاف تغییر نام داده است.

 

ائتلاف

 

رقابت بین دو ائتلاف

دو ائتلاف برای فردا و اتاق شفاف، رقبای جدی یکدیگر محسوب می‌شوند و کناره‌گیری آل‌اسحاق از ائتلاف خود و پیوستن به ائتلاف رقیب، باعث به وجود آمدن جنجال زیادی شد. این تصمیم آل‌اسحاق، برنامه‌های ائتلاف برای فردا را با مشکل مواجه کرده است و اعضای این لیست در هنگامه شرکت در دهمین دوره از انتخابات، باید در پی انتصاب کاندیدای جدیدی برای ریاست اتاق تهران باشند.

در چنین شرایطی، محسن بهرامی ارض‌اقدس کاندیدای احتمالی ائتلاف برای فردا در اتاق تهران خواهد بود.

این ائتلاف در طی دوار گذشته، موفقیت زیادی کسب کرده بود و توانسته بود اکثریت کرسی‌ها را به خود اختصاص بدهد. به دلیل اینکه در دوره جاری اعضایی مانند مسعود خوانساری به دلیل رد صلاحیت دیگر در ائتلاف حضور ندارند،  اعضای فعلی با افزودن اعضا و اصناف جدید به لیست، سعی در جلب رأی فعالان اقتصادی دارند.

ائتلاف برای فردا با افزودن فعالان اقتصادی، از جمله متخصصین حوزه اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌ها به فهرست خود، در تلاش است که رأی دارندگان کارت عضویت و بازرگانی را به دست آورد.

 

در فهرست ائتلاف رقیب، ائتلاف اتاق شفاف، نیز متخصصین حوزه اقتصاد دیجیتال حضور پررنگی دارند. حمید بهنگار و سادینا آبایی از فعالین اقتصادی، در کنار نمایندگان شناخته‌شده دوار گذشته مانند یحیی آل‌اسحاق و مسعود دانشمند قرار گرفته و اولین حضورشان در این ائتلاف را به دست تقدیر سپرده‌اند.

از تعدادی از کاندیداهای حوزه IT هنوز اطلاعاتی در دست نیست. فرهاد کرم‌زاده، آزاد معروفی و محمدرضا فرجی  با اینکه در حوزه تبلیغات فعالند، اما هنوز عضو هیچ ائتلافی نیستند.

طبق اخبار اخیر، رضا عابدی‌نژاد، مدیرعامل گروه دوران که به جد قصد ورود به عرصه اتاق بازرگانی را داشت، در اقدامی کاملا داوطلبانه از رقابت‌ها کناره‌گیری کرده است. دلیل این تصمیم‌گیری هنوز علنی نشده است.

در فهرست بعضی ائتلاف‌ها هیچ کاندیدایی از فعالین حوزه IT دیده نمی‌شود و همین مسئله به گفته بعضی جزو دلایل ضعف ائتلاف‌هاست.

اکنون باید صبر کرد و دید که آیا در سه روز پایانی انتخابات، افراد باقی‌مانده به ائتلافی خواهند پیوست و یا خیر؟

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array