به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌زودی یکی از مدیران ارشد بخش طراحی کمپانی اپل از این غول تکنولوژی جدا می‌شود.

روزنامه Bloomberg روز جمعه اعلام کرد براساس اطلاعات چند منبع آگاه و ناشناس، تانگ تن، یکی از پایه‌های اصلی طراحی دو محصول گوشی هوشمند آیفون و ساعت هوشمند Apple Watch در ماه فوریه (بهمن 1402) از این کمپانی جدا خواهد شد.

این دومین جدایی اخیر یکی از اعضای مهم اپل در این کمپانی است. چند روز پیش نیز استیو هاتلینگ، مسئول تکنولوژی بخش انقلابی touch ID گوشی‌های آیفون از این کمپانی جدا شده بود. هاتلینگ همچنین بر روی بخش‌های Face ID، بازخورد لمسی، ProMotion و دیگر تکنولوژی‌های کلیدی و بنیادین اپل کار کرده بود. او همچنین در اختراع نمایشگر چند لمسی اولین آیفون و آیپد نقش داشته است.

اپل

تغییرات گسترده در تیم مهندسی سخت‌افزار اپل

به گزارش Bloomberg جدایی تن، معاون بخش طراحی محصول اپل از این کمپانی باعث ایجاد تغییراتی در تیم مهندسی سخت‌افزار این کمپانی بزرگ خواهد شد. چندین نفر از کارمندان که زیر نظر جان ترنوس (معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل) و تن کار می‌کنند، در ادامه عناوین شغلی بالاتری دریافت خواهند کرد.

از دیگر تغییرات بزرگی که خروج تن از اپل ایجاد می‌کند؛ می‌توان به پذیرفتن مسئولیت‌های جدید توسط دین اشاره کرد. ریچارد دین، مدیر طراحی محصولات آیفون، از این پس توسعه‌ گوشی‌ هوشمند آیفون را بر عهده خواهد گرفت و مستقیماً به ترنوس گزارش خواهد داد. این در حالی‌ست که کیت برگران، معاون مهندسی سخت‌افزار کامپیوترهای مک، مدیریت طراحی ساعت هوشمند Apple Watch را بر عهده خواهد گرفت.

تانگ تن همچنین بر تیم طراحی لوازم جانبی هندزفری‌های ایرپاد نظارت دقیقی داشت و این گروه نیز قرار است به شخص جدیدی تحویل شود. مسئولیت محصول ایرپاد به متیو کاستلو، مدیر ارشد عملیاتی سابق هدفون‌های Beats تحویل داده شده است. کاستلو در حال حاضر مسئول هدفون Beats و اسپیکرهای HomePod است.

به گزارش روزنامه معتبر Bloomberg، کارمندان اپل، خروج تن را به‌عنوان “ضربه‌ای بزرگ” توصیف کرده‌اند. تن در زمان خدمتش مسئولیت تصمیم‌گیری‌های بسیار مهمی درباره‌ آینده محصولات آیفون، ساعت هوشمند Apple Watch و ایرپادها را برعهده داشت و توسعه ویژگی‌ها و طراحی محصول یکی از تمرکزهای اصلی او به‌حساب می‌آمد.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array