به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل که به تازگی با عنوان اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) معرفی شده است، حیرت طرفداران فناوری را برانگیخت. علیرغ تمام حواشی که پیرامون این اتفاق مهم به راه افتاد، حذف آشکار واژه متاورس در پروموشن‌های این محصول موجب تعجب همه شد.

به نظر می‌رسد این شرکت فناوری، عامدانه این اقدامات را انجام  داده است تا فناوری خود را با نام انحصاری اولین “رایانشگر فضایی” عرضه کند. این محصول در اوایل سال 2024 با قیمت خرده فروشی 3499 دلار در ایالات متحده عرضه شده و مدت کوتاهی پس از آن در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

این رونمایی، یک قدم محکم در مسیری متفاوت با عرضه محصول “هولولنز مایکروسافت” و هدست‌های متا است که هر دو به طور قابل توجهی از این اصطلاح استفاده می‌کردند. این درحالی است که تیم بازاریابی اپل به جای کلمه “متاورس”، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، بر روی کلمات “فضایی” و “رایانش فضایی” تمرکز دارد.

هدست اپل بدون متاورس

پیش از این، در ژانویه سال 2022 (دی 1400)، مارک گورمن (Mark Gurman)، گزارشگر فناوری اپل در خبرگزاری بلومبرگ، گفته بود که اپل قصد ندارد به این حوزه از فناوری به ویژه در رابطه با مفهوم متاورس، با رویکردی مشابه با متای مارک زاکربرگ وارد شود.

ناامیدی سرمایه‌گذاران توکن‌های متاورسی

پس از انتشار خبر عرضه هدست جدید اپل، برخی از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که توکن‌های متاورسی افزایشی نجومی را تجربه کنند. ولی ظاهراً شکایت رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در همان روز از بایننس، خوش‌بینی برای رشد توکن‌های متاورسی را به کلی از بین برده است.

با توجه به اطلاعات وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، توکن اینترنت کامپیوتر (ICP) طی 24 ساعت گذشته حدود 9.5 درصد کاهش داشته است. به غیر از آن، توکن سندباکس (SAND) و دیسنترالند (MANA) به ترتیب با 12.7 درصد و 11.2 درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

توکن های متاورس
قیمت توکن‌های متاورس. منبع: CoinGecko

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، هیچ پروژه قابل توجهی با عملکرد مثبت قیمت در تایم فریم روزانه وجود ندارد، به طوری که ارزش کل بازار توکن‌های متاورسی در 24 ساعت گذشته با 10 درصد کاهش به مرز 7.7 میلیارد دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array