دکتر جوادی، مدیرعامل موسسه سینمایی ایران و بنیاد سینمایی فارابی، در هاب رسانه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ حاضر شد و با خبرنگاران گفت‌وگو کرد. دکتر جوادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایران دکونومی نسبت به حضور یک کسب‌وکار متفاوت در اینوتکس گفت: «خیلی خوشحالم که در جمع شما و دیگر دوستان فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور هستم. اتفاق جذابی است که اینوتکس مجدد تکرار شده است. این رویداد فرصتی را فراهم کرده تا صنایع مختلف بتوانند در کنار یکدیگر اکوسیستم نوآوری را بهبود بخشند.»

مدیرعامل موسسه سینمایی ایران نقش نوآوری در صنعت سینما را بسیار پررنگ دانست و افزود: «صنعت سینما هم مثل دیگر صنایع، باید خودش را با حرکتی که در حوزه نوآوری شده، هماهنگ کند. این صنعت هم می‌تواند از مزایای زیست‌بوم نوآوری کشور استفاده کند و اتفاقات رو به رشدی را رقم بزند. در تمام دنیا، حوزه سینما خود پیشگام بسیاری از حوزه‌های نوآوری است. ما در جلوه‌های ویژه بصری، شاهد نوآوری‌های قابل توجهی هستیم. همچنین در حوزه‌های اکران، پخش و استودیوهای فیلم‌سازی می‌توانیم از پتانسیل نوآوری‌ها استفاده کنیم. فلذا زیست‌بوم نوآوری ایران می‌تواند تاثیر به‌سزایی در صنعت سینما داشته باشد.» 

جوادی بر این باور است که مرکز نوآوری در اینوتکس وجود دارد و حضور در این رویداد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از قابلیت‌های خود نهایت استفاده را ببرند. عدم هماهنگی بین تولید نوآورانه و بازار سنتی تولیدات سینمایی یکی از چالش‌هایی است که دکتر جوادی در هاب رسانه اینوتکس به آن‌ها اشاره کرد. از نظر این مدیر سینمایی، عدم شناخت کافی نسبت به بازارهای خلاق و نوآورانه‌، همچنین ناآگاهی از پتانسیل‌های سینمای ایران، منجر به حضور کمرنگ در اکوسیستم خلاق و نوآورانه شده‌است. دکتر جوادی با تاکید بر تجربیات خود در جهان نوآوری، نسبت به رشد سینمای ایران با کمک اکوسیستم استارتاپی و زیست‌بوم خلاق، امیدوار است.

 مدیر بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: «شاید بتوانیم مرکز نوآوری ایران را محصول همین حرکت از تولید سنتی به صنعتی بدانیم که در اینوتکس هم غرفه دارد و استقبال خوبی هم از آن شده است. به نظر من، خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران باید به قطب نوآوری صنعت سینما تبدیل شود. این خانه محل اتصال و حضور تیم‌های نوآور است که امکان ساخت فیلم‌های خلاقانه را فراهم می‌کند.».

جوادی، هدف بنیاد فارابی از حضور در اینوتکس ۲۰۲۳ را ارتقاء و پیوستگی با صنایع مختلف در زیست‌بوم نوآوری عنوان کرد. او همچنین نسبت به وضعیت استارتاپ‌های حوزه تولید محتوا در اینوتکس اظهار نگرانی کرد و گفت: «امسال نسبت به سال گذشته جمعیت بیشتری در اینوتکس حضور دارند که باعث دلگرمی است؛ اما وضعیت شرکت‌های فعال در حوزه محتوا نگران‌کننده است. کسانی که در حوزه‌های تولید محتوا مشغول به کار هستند حضور کم‌رنگی در نمایشگاه اینوتکس داشته‌اند و مانند دیگر حوزه‌های فناوری مانند اینشورتک، فین‌تک و فناوری‌‌‌های ارتباطی رشد نکرده‌اند. مدیر بنیاد سینمایی فارابی در انتهای صحبت‌های خود گفت: «باید بهای بیشتری به نوآوری‌های مرتبط با تولید محتوا داده شود تا آن‌ها هم مانند حوزه‌های دیگر دیده شوند. امیدوارم در سال آینده شاهد حضور استارتاپ‌های سینمایی و تولید محتوا در این نمایشگاه باشیم.»
جوادی در آخر، رونمایی از پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال ایران دکونومی را تبریک گفت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array