به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه موجی از شایعات صرافی رمزارزی بایننس را متهم کرد فهرست شدن توکن‌های جدید در این پلتفرم می‌تواند ناشی از فرانت-رانینگ و سوء استفاده از نشت اطلاعات محرمانه باشد، بایننس جایزه‌ای 5 میلیون دلاری برای دریافت هرگونه اطلاعات در رابطه با کارکنان فاسد این شرکت تعیین کرده است.

یکی از بنیانگذاران بایننس با نام یی هه (Yi He) روز پنجم فوریه (16 بهمن) در یک رشته توییت گفت این «بحث‌های داغ» پس از سقوط اخیر قیمت رونین (RON) پس از فهرست شدن در بایننس، در جامعه شکل گرفته است.

برخی از اعضای انجمن در شبکه اجتماعی ایکس (X) به “نشت اطلاعات از داخل این صرافی” به عنوان دلیل اصلی این اتفاق اشاره کردند، اما یی هه گفت که بایننس دریافته است که کاربران به داده‌های بلاکچینی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد این صرافی آماده دریافت کدام توکن است.

شایان ذکر است که بر اساس داده‌های کوین گکو (CoinGecko) رونین (RON)، توکن بومی یک بلاکچین متمرکز بر بازی با همین نام، در هفته منتهی به انتشار این اعلامیه، بیش از 30 درصد افزایش قیمت را شاهد بود. یک ساعت پس از اینکه بایننس اعلام کرد قصد دارد این توکن را فهرست کند، ارزش آن 18 درصد کاهش یافت و این روند تا افت 26 درصدی ادامه پیدا کرد.

نمودار هفت روزه قیمت RON
نمودار هفت روزه قیمت RON و افت شارپی ارزش آن. منبع: CoinGecko

ردپای کارکنان بایننس در اتفاقات اخیر

این اتفاق تنها دو هفته پس از آن رخ داد که کانر گروگان (Conor Grogan)، رئیس کوین‌بیس، ادعا کرد که چند کیف پول با یک الگوی خرید واحد از این توکن‌ و سپس فروش آنها دقایقی قبل و بعد از فهرست شدن آن در بایننس پیدا کرده است. گروگان حدس زد که این کیف پول‌ها می‌تواند متعلق به یکی از کارمندانی باشد که با تیم فهرست‌بندی توکن‌ها در ارتباط است و اطلاعات مربوط به فهرست شدن توکن‌های جدید را در اختیار دارد. این احتمال نیز وجود دارد که فرد موردنظر معامله‌گری باشد که به نشت اطلاعات معاملات آزمایشی در این صرافی پی برده است.

در همین راستا، یی هه اعلام کرد که بایننس روند فهرست‌بندی توکن‌های خود را اصلاح خواهد کرد و جایزه 5 میلیون دلاری نیز برای دریافت اطلاعات تأیید شده در مورد کارکنان فاسد درنظر گرفته است.

توییت بایننس
پست ترجمه شده از چینی یی هه که به جزئیات پاداش بایننس در ازای اطلاعات در مورد کارکنان فاسد اشاره دارد. منبع: X

به گفته یی هه، اعضای تیم بایننس که در فرآیند لیست توکن‌ها دخیل هستند، تحت کنترل سخت‌گیرانه‌تری قرار خواهند گرفت و در صورت لو رفتن اطلاعات پروژه‌های آتی، فرد خاطی ابتدا اخطاریه دریافت کرده و برای بار دوم اخراج خواهند شد.

نکته جالب توجه دیگر این است که بایننس پروژه‌هایی که کارکنان اخراج شده این صرافی به دلیل فساد را استخدام می‌کنند، در لیست سیاه خود قرار می‌دهد. به‌علاوه اگر اطمینان یابد که اطلاعات فهرست شدن دارایی‌ها زودتر از موعد به بیرون درز کند، اضافه کردن آن توکن به پلتفرم خود را لغو خواهد کرد. علیرغم این تمهیدات، این صرافی قصد دارد نظارت فنی خود بر تمام بخش‌ها را بهبود بخشد، چراکه باوجود رمزگذاری شدن اعلامیه‌های لیست توکن‌ها، این امکان وجود دارد که اسکریپت‌ها برای بررسی خودکار اخبار، بایننس را زیر نظر بگیرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array