به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ در سال‌های اخیر دائماً در حال بهبود و ارتقای موارد امنیتی و حریم خصوصی مربوط به کاربران خود بوده است و به‌زودی آدرس ایمیل نیز نقش مهمی در این مسئله خواهد داشت.

برای مثال، کاربران واتساپ می‌توانند از گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای و یا قابلیت گوگل‌درایو برای تهیه فایل پشتیبان به منظور بهبود امنیت حساب کاربری خود بهره بگیرند.

اخیراً، این اپلیکیشنِ تحت مدیریت کمپانی متا از قابلیت جدیدتری به‌نام Account Protect and Device Verification نیز رونمایی کرده بود که از اطلاعات شخصی کاربران در برابر نفوذ هکرها محافظت می‌کرد.
با درنظر گرفتن محبوبیت واتساپ در جوامع مختلف، این اپلیکیشن پیام‌رسان همیشه یکی از اهداف اصلی کلاهبرداران اینترنتی و هکرهاست.

ایمیل

محافظت از حساب کاربری واتساپ با آدرس ایمیل

به همین منظور، متا تصمیم به توسعه خدمات خود در زمینه امنیت کاربری گرفته و قصد دارد ثبت‌نام در این اپلیکیشن را از طریق آدرس ایمیل نیز امکان‌پذیر سازد.
حساب کاربری واتساپ مستقیماً به شماره تلفن کاربران متصل است. اگر به هر دلیلی دسترسی کاربران به شماره تلفن خود میسر نباشد؛ ریسک از دست رفتن حساب کاربری واتساپ نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق شایع و ناخوشایند، این اپلیکیشن پیام‌رسان درحال کار کردن بر روی امکان افزودن آدرس ایمیل به‌منظور ثبت‌نام و دسترسی به حساب کاربری واتساپ می‌باشد.
البته به گزارش مرجع خبری WABetaInfo، این قابلیت کاملاً اختیاری است و به‌دلیل اینکه هنوز در دست توسعه می‌باشد؛ اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده است.

یکی از مواردی که این قابلیت جدید در آن کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت؛ در مواقعی است که گوشی تلفن همراه کاربران دزدیده و یا گم شده است. بدین‌ترتیب ورود به حساب کاربری واتساپ دیگر محدود به شماره تلفن نخواهد بود و کاربران می‌توانند از طریق آدرس ایمیل ثبت‌شده در دستگاهی جدید به حساب کاربری خود وارد شوند.
همچنین در مواقعی که کد فعال‌سازی حساب کاربری واتساپ به دلیل اختلال در شبکه اینترنت و یا مخابرات به دست کاربران نمی‌رسد؛ استفاده از آدرس ایمیل به جای شماره تلفن توصیه می‌شود.

البته تنظیم آدرس ایمیل دلخواه هنگام تنظیم پین (PIN) یکی از مواردی است که واتساپ از مدت‌ها پیش در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر کاربری PIN خود را گم کرده یا آن را فراموش کرده باشد، می‌تواند از طریق آدرس ایمیل متصل به حساب کاربری واتساپ مجدداً به آن دسترسی داشته باشد.

شایان ذکر است که امکان ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری واتساپ از طریق آدرس ایمیل هنوز در دست توسعه بوده و رسماً در دسترس کاربران قرار نگرفته است. زمان عرضه این قابلیت نیز از سوی کمپانی متا اعلام نشده است.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array