به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حجم معاملات هر دو شاخص نفتی برنت و WTI به دلیل تعطیلات تا حدودی کاهش یافته و قیمت‌ها در یک محدوده کوچک نوسان دارد.

قیمت هر بشکه شاخص برنت دریایی شمال امروز (چهارشنبه 29 آذر) با 4 سنت معادل 0.05 درصد افزایش به 79 دلار و 27 سنت رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 12 سنت معادل 0.16 درصد افزایش 74 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

عوامل موثر بر بازار نفت

تحولات اخیر بازارهای نفت به طور قابل توجهی تحت تأثیر چندین عامل بوده است. بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا هفته گذشته به میزان 939 هزار بشکه افزایش یافت.

آمریکا در روز سه‌شنبه (28 آذر) کارگروهی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در این مسیر تشکیل داد. نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی افزایش یافته است. یمن اعلام کرد همچنان کشتی‌ها را در دریای سرخ در حمایت از فلسطین مورد هدف قرار می‌دهد.

علیرغم تنش‌های ژئوپلیتیکی، تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باورند که بعید است این رویدادها بر قیمت نفت خام و گاز طبیعی مایع (LNG) تأثیر اساسی بگذارد.

پیش بینی کوتاه مدت نفت خام

با نگاهی به آینده، بازار نفت چشم انداز متفاوتی را نشان می‌دهد. افزایش تولید و خرید ذخایر استراتژیک ایالات متحده حاکی از یک روند نزولی است. با این حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی دریای سرخ و پیش‌بینی داده‌های مربوط به تورم منطقه یورو می‌تواند باعث ایجاد نوساناتی شده و در کوتاه‌مدت منجر به افزایش احساسات صعودی گردد.

تحلیل تکنیکال نفت خام سبک

تحلیل و بررسی نفت خام 29 آذر

قیمت روزانه معاملات آتی نفت خام سبک در کانال 74.08 دلار و نسبت به بسته شدن قبلی در سطح 73.94 دلار، افزایش اندکی نشان می‌دهد. این قیمت کمتر از میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به ترتیب در کانال‌های 76.46 دلار و 78.38 دلار است که نشان دهنده روند نزولی در کوتاه مدت تا میان مدت است.

قیمت دقیقاً بالاتر از سطح حمایت جزئی 72.48 دلار و پایین‌تر از مقاومت جزئی 77.43 دلار قرار دارد که نشان دهنده ثبات است. مقاومت اصلی در 82.68 دلار و حمایت اصلی در 66.85 دلار قرار دارد که با حرکت قیمت به سمت این سطوح، پتانسیل نوسانات گسترده تر وجود دارد.

به طور کلی، با توجه به موقعیت بازار در پایین‌تر از میانگین‌های متحرک کلیدی و سطوح مقاومت، تمایل بازار به سمت نزولی متمایل است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array