به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) روز گذشته همزمان با بازگشایی بازارهای وال استریت، زیر 31000 دلار باقی ماند و نشان داد گاوها (خریداران) برای یک حرکت قدرتمند همچنان به یک کاتالیزور نیاز دارند. داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) نشان می‌دهند که جفت ارز بیت‌کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) پس از بستن کندل هفتگی خود، در بازه‌ای محدود در نوسان بوده است.

عملکرد قیمت بیت کوین در هفته جدید همچنان محدود به معاملات ساید باقی مانده است و تنها چند تلاش ناموفق برای عبور از مقاومت 31000 دلار را شاهد بوده‌ایم. آن دسته از معامله‌گرانی که دیدگاه خوش‌بینانه‌تری نسبت به عملکرد کوتاه مدت بیت کوین دارند، امیدوار هستند نه تنها بیت کوین، بلکه بیشتر آلتکوین‌ها به زودی به سطوح مقاومت اصلی خود نزدیک شوند.

نمودار روزانه بیت کوین/دلار آمریکا
نمودار روزانه بیت کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

در حال حاضر، گاوها موفق شده‌اند یک گام بالاتر از این مقاومت مهم بردارند و قیمت را به 31015 دلار برسانند. تیم ترید Stockmoney Lizards معتقد است: “هرچه این خط مقاومت بیشتر آزمایش شود، ضعیف‌تر خواهد شد.”

این تیم با به اشتراک گذاشتن یک نمودار، پرایس اکشن بیت کوین (BTC) در سال جاری را با رفتار آن قبل از افزایش قیمت سال 2016 و پیش از ثبت رکورد دسامبر 2017 (آذر 96) مقایسه کرده‌اند.

نمودار مقایسه‌ای BTC/USD
نمودار مقایسه‌ای BTC/USD در سال جاری و سال 2016. منبع: توییتر Stockmoney Lizards

به‌علاوه، تریدر و تحلیلگر محبوب بازار، Rekt Capital معتقد است که ارزش کل بازار کریپتو نیز برای یک شکست مقاومتی بزرگ آماده می‌شود. در صورت تحقق این پیش‌بینی، کل ارزش بازار کریپتو می‌تواند به مرور شاهد افزایش 10 تا 23 درصدی باشد.

در مقابل این دیدگاه‌های صعودی، برخی از فعالان بازار مانند Crypto Tony در مواجهه با این مقاومت سرسخت، به پتانسیل نزولی قیمت توجه بیشتری دارند و احتمال سقوط قیمت تا مرز 28000 دلار را درنظر می‌گیرند:

«ما با منطقه مقاومت 31000 دلاری روبه‌رو هستیم، اگر آن را شکست ندهیم، انتظار ورود دوباره خرس‌ها و کاهش قیمت تا 28000 دلار دور از ذهن نیست. ترجیح می‌دهم شاهد پامپ قیمت باشم!»

بیت کوین و تکرار سناریوی 2021

باید درنظر داشت که بسته شدن کندل ماه ژوئن، حرکت قابل توجهی برای بیت کوین در تایم فریم ماهانه به شمار می‌رفت. به قول مایکل ناوس (Michael Nauss)، تحلیلگر تکنیکال بازار، جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا، برای اولین بار بعد از رکورد سال 2021، بالاتر از قیمت میانگین موزون به حجم یا میانگین قیمت حجمی (AVWAP) بسته شده است.

اندیکاتور AVWAP سطوح حمایت و مقاومت مهم بر اساس رفتار معامله‌گران را در نظر می‌گیرد و بسته شدن قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت 30000 دلاری نشان‌دهنده تجدید حیاتی است که در دو سال گذشته دیده نشده بود.

البته بخشی از جهش‌های هفته گذشته به تلاش شرکت‌های بزرگ برای راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین نسبت داده می‌شوند.

تحلیل قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین بر روی موجی از چندین سیگنال خرید در حرکت است که با شاخص همگرایی – واگرایی میانگین متحرک (MACD) شروع می‌شود. علاوه بر سیگنال خریدی که در ماه ژوئن شاهد بودیم، با عبور خط MACD از بالای خط سیگنال فروش، چشم‌انداز صعودی این دارایی تقویت شد.

در همین حال، اندیکاتور سوپر ترند (SuperTrend) نیز به زیر سطوح قیمت بیت‌کوین رسیده و بدین ترتیب شکست مقاومتی از ناحیه 25000 دلار را تأیید می‌کند. این شاخص برای سنجش نوسانات بازار با توجه به مقادیر میانگین محدوده واقعی (ATR) کاربرد دارد.

نمودار روزانه بیت کوین

تا زمانی که اندیکاتور SuperTrend موقعیت خود را زیر خط قیمت حفظ کند، بیت کوین روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. واکنش معکوس در صورتی اتفاق می‌افتد که این شاخص نوسان به بالای سطح قیمت برسد. شایان ذکر است که بسته شدن کندل روزانه بالای 31000 دلار می‌تواند روند صعودی بیت کوین را ثابت نگه دارد. به عبارت دیگر، اگر مقاومت 31000 دلار در جلسات آتی به یک خط حمایتی خوب تبدیل شود، سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، شکست بالای 32000 دلار سیگنال دیگری است مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در نهایت در مسیر رسیدن به دو سطح کلیدی قرار گرفته است؛ یکی تجمع فروشندگان در نزدیکی 35000 دلار و دیگری رسیدن به مقاومت روانی 38000 دلار.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph و coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array