به گزارش ایران دکونومی، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ هیات وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۲۴۶۲۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است:

«هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد ۱-در اجرای جزءهای (1) و (2) بند (الف) تبصره (8) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و به منظور استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.»

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مطابق با بند (پ) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون مذکور به شرح مقرر در بند یادشده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اقدام نماید.تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ دویست هزار میلیارد ریال به عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

طرح کالابرگ الکترونیکی

طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ 18 اسفند 1402 کلید خورد و تا 21 اردیبهشت ماه 1403 ادامه داشت.

طرحی که در آن یک فردِ یارانه‌بگیر در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذاییِ 11 قلم کالای مورد تأیید وزارت کار، 220 هزار تومان به مبلغ 400 هزارتومان کالابرگش افزوده می‌شد و می‌توانست تا 620 هزارتومان از این اقلامِ مشخص خریداری کند. به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، 300 هزار تومان و یا 400 هزار تومان دریافت می‌کرده، 220 هزار تومان بیشتر دریافت می‌کرد که باید این اعتبارِ تشویقی صرفِ خرید 11 قلم کالا می‌شد.

«علی رضایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با این طرح اذعان داشت: «تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: «اکثر قریب به اتفاق جامعه هدف از تخصیص کالابرگ الکترونیک استقبال کردند که این نشان دهنده اقدام موفق و خوب دولت است.»

طرح کالابرگ الکترونیکی خرداد 1403

«احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت، هفته گذشته اعلام کرد با توجه به استقبال 60 میلیون نفری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و تاثیر مثبت آن بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه، اهتمام دولت تامین منابع لازم برای ادامه طرح است.

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون به ادامه دار شدن طرح کالابرگ احتمال می رود که در خرداد ماه ین طرح ادامه پیدا کند. اما هنوز زمان دقیقی برای شارژ کالابرگ خرداد ماه 1403 مشخص نشده است.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

1. برای استفاده از کالابرگ کافیست به نزدیک‌ترین فروشگاه بروید و سبدتان را با کالاهای مختلف مانند (شیر، پنیر، ماست، برنج، روغن، گوشت و مرغ، شکر و قند، حبوبات، ماکارونی، تخم مرغ)، بدون محدودیت کالا یا برند، از هر نوع و هر تعدادی که نیاز دارید انتخاب کنید.

2. برای پرداخت در پای صندوق، با کارتی که به نام سرپرست خانوار است کارت بکشید و به صندوقدار اعلام کنید که می‌خواهید با کالابرگ خرید کنید.

3. بعد از صدور فاکتور بخشی از مبلغ‌ را از حساب کالابرگی و در صورت بالاتر بودن مبلغ خرید از اعتبارتان، مابقی‌را خودتان پرداخت می‌کنید. 

فروشگاه های تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی

فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی و رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array