به گزارش ایران دکونومی و به نقل از سردار «تقی مهری» رییس سازمان وظیفه عمومی، بحث خرید سربازی مشمولان لغو و همگی افرادی که به سن مشمولیت رسیده‌اند باید وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

در دوسال گذشته بحث خرید سربازی بسیار داغ بوده؛ به شکلی که حتی در دوره‌ای مجلس برای این بحش برنامه داشت. در سال 1400 عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در رابطه با طرح خرید خدمت سربازی، اعلام کرد که این طرح در ابتدا برای ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد شد، با این حال در حال تدوین طرح جدیدی برای اصلاح طرح خرید خدمت سربازی هستیم.

بحث خرید خدمت سربازی، برای اولین بار در سال در دهه هفتاد مطرح شد، مشمولان می‌توانستند با پرداخت مبلغی اقدام به خرید مدت زمان خدمت سربازی اجباری خود کنند. اما به مرور این قانون به دلیل نیاز مبرم کشور به سربازان جهت تامین امنیت کشور لغو شد.

طرح خرید خدمت سربازی در مجلس تصویب نشده و سردار «تقی مهری» رییس سازمان وظیفه عمومی در آخرین خبر اعلام کرده: «همانطور که بارها گفته شده است چند سالی است که خرید خدمت سربازی دیگر در دستور کار نیست و همه افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند باید وضعیت  خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند؛ همچنین کسانی که جزو مشمولان غایب هستند به امید خرید خدمت سربازی نباشند چرا که برنامه‌ای در این خصوص در دستور کار نیست.»

مشمولان عزیز دقت داشته باشند که غیبت از سربازی، محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام در سازمان ها و دستگاه های خصوصی و دولتی، نداشتن اجازه ادامه تحصیل و خروج از کشور و همچنین برخوردار نشدن از یکسری تسهیلات قانونی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array