به گزارش ایران دکونومی، در خصوص مشکلات سرویس مدرسه تپسی، روابط عمومی این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «به اطلاع می‌رسانیم علی‌رغم تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما انتظارات و نگرانی‌های والدین را درک می‌کنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقاً از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندان‌شان نشده‌ایم پوزش می‌خواهیم. همچنین، خود را موظف می‌دانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابه‌جایی دانش‌آموزان با تپسی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.»

سرویس مدرسه تپسی

پاسخ تپسی چه بود؟

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در ماه گذشته علاوه بر مشکلات سرویس مدرسه، با هک اطلاعات کاربران و کاهش درآمد نیز دست و پنجه نرم کرده بود، در گفتگو با فردای اقتصاد، دلیل مشکلات سرویس مدرسه را اینطور عنوان کرد:

«یکی از دلایل مهم به نتیجه نرسیدن این کار بدقولی شهرداری تهران بود، چراکه آنها به ما قول داده بودند ناوگان خود را در اختیار ما قرار می‌دهند، اما ۱۰ روز مانده بود تا آغاز سال تحصیلی به ما گفتند تنها در حالتی ناوگان تاکسی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند که ثبت‌نام را از طریق اپلیکیشن شهرزاد انجام دهید. این کار به دلایل متعدد برای ما قابل انجام نبود و به قول معروف دست ما را در پوست گردو گذاشتند.»

استارتاپ‌ها برای حل مشکل و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه به میدان می‌آیند. در این جریان، مقصر هرکس که بود، تپسی باید به حل مشکل به وجود آمده می‌پرداخت. شاید حتی بازگرداندن مبلغ به خانواده‌ها هم نتواند کمک شایان توجهی به آن‌ها کند.

انتقادات والدین از سرویس مدرسه تپسی

کاربری چندی پیش در گلایه از عملکرد سرویس مدارس تپسی در پلتفرم X نوشت: «با وجود اینکه ۱۱ میلیون تومان پرداخت کرده بودم، روز چهارشنبه، ۲۹ شهریور طی پیامکی به من اعلام شد که در حال یافتن بهترین راننده هستیم و جزئیات تا دوم مهر به اطلاع شما خواهد رسید اما روز یکشنبه دوم مهر ساعت ۲۰:۲۵ در حالی که فردا صبح مدارس به‌طور رسمی باز می‌شد اعلام کرد که نیاز به وقت بیشتری برای پیدا کردن راننده دارد و تپسی عملا شب قبل از باز شدن مدارس دست والدین را در پوست گردو گذاشت.»

کاربر دیگری در این مورد نوشت: «تپسی بعد از یک ماه اومد سراغم: بچه‌ات و نمی‌تونیم از مدرسه برگردونیم. پولتم بعد از ۷۲ ساعت دیگه برمی‌گرده. تپسی با وجود تطابق شماره کارت و تلفنم، تشخیص عدم تطابق می‌ده و پولمم برنمی‌گردونه، بچه رو قرار بود به تپسی-مدرسه بسپریم! آیا می‌تونست برگردونه یا تشخیص عدم تطابق می‌داد؟» (تجارت نیوز)

کاربری دیگر روایت کرد: «دیروز نیم ساعت قبل اولین سرویس جهت اطمینان خودم با راننده تماس گرفتم. فهمیدم که علی‌رغم صحبت قبلی‌مان راننده بدون اطلاع کنسل کرده و کلی هم بدوبیراه به تپسی گفت. گفت که دیگر راننده سرویس مدارس تپسی نیست ولی روزهای بعد هنوز هم لغو نشده. رسما بلاتکلیفیم.»

یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان نوشته بود: «تک‌تک این اتفاقات عینا برای من افتاد. صحبت نکردن مدیران تپسی و حواله دادن مردم به چند پیامک و خبرهای یک پاراگرافی سفارشی زشت‌ترین حرکتی بود که تابه‌حال از یک شرکت فناور دیده‌ام. خوشبختانه من معطل تپسی نماندم و شانس هم آوردم که توانستم برای دخترم سرویسی از مدرسه جایگزین کنم.» (فرهیختگان)

سرویس مدرسه تپسی

نهادها به مسئله ورود می‌کنند

امسال با بازگشایی مدارس وجیه‌اله پرویزی، رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش شهر تهران در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که طبق قانون جدید متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار نرخ و نوع اجرا شهرداری است و آموزش‌وپرورش فقط در حوزه نظارت فعال است.

او گفته بود: «در ساختار قبلی یک سامانه متعلق به آموزش‌وپرورش داشتیم، ولی اعلام کردیم که وزارت کشور یک سامانه طراحی کند  سامانه سپند را وزارت کشور طراحی کرد و تمام مسائل مربوط به سرویس مدارس باید در این سامانه قرار بگیرد. تاکسی‌های اینترنتی اطلاعات برخط می‌دهند و سازمان تاکسیرانی هم به‌دنبال برخط کردن اطلاعات است، سال گذشته درخصوص سرویس مدارس شرمنده مردم شدیم.

در شورای حمل‌ونقل هماهنگی استان تمام هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت تا خدمات به بهترین نحو ارائه شود. سامانه سپند هنوز درحال به‌روزرسانی است و اعلام شده که اطلاعات درحال‌حاضر به‌صورت فیزیکی در مدارس نگهداری شود. براساس قانون و ساختاری که ابلاغ‌شده از طرف هیات دولت متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار نرخ و نوع اجرا شهرداری است و آموزش‌وپرورش فقط در حوزه نظارت فعال است و شورای حمل‌ونقل استان در این خصوص تصمیم‌گیرنده است.» (فرهیختگان)

دادستانی تهران در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارائه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، به موضوع واکنش نشان داد.

در همین رابطه؛ دادستانی تهران در راستای پیگیری و صیانت از حقوق عامه و به عنوان مدعی‌العموم موضوع را پیگیری می‌کند. (فارس) 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array