به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک (Elon Musk) که همیشه به خاطر علاقه زیادش به میم کوین‌ها شناخته شده است، یک شوخی اینترنتی (موسوم به میم) جدید را در حساب توییتر خود منتشر کرده است. این توییت که هیچ ارتباطی با دوج کوین (DOGE) یا هیچ رمزارز دیگری ندارد، کامنت‌های زیادی در رابطه با این ارز رمزپایه و سایر دارایی‌های دیجیتال دریافت کرده است. ایلان در توییت خود نوشت:

 “من در حال حاضر در بیمارستان روانی بستری هستم”

در این میم یک شکلات آبی برند ام-اند-ام (M&M) را می‌بینیم که می گوید:

 “بلاک شدم، آن‌بلاک شدم، اَد شدم، حذف شدم، لایک شدم، دیس‌لایک شدم” اما هیچ توجهی به من نمی‌شود زیرا در حال حاضر در بخش روانی بستری هستم: ” آنها گوشی من را گرفته‌اند.”

احتمالاً ماسک در این توییت به این واقعیت اشاره می‌کند که این روزها بخش زیادی از زندگی مردم در گوشی‌ها و رسانه‌های اجتماعی آنها، به ویژه توییتر، بزرگترین شبکه اجتماعی متعلق به او، اتفاق می‌افتد.

در پاسخ به این توییت، بسیاری از طرفداران دوج کوین (DOGE) شروع به ارسال میم‌هایی درباره دوج کوین و جایگزینی لوگوی دوج با پرنده آبی توییتر کردند. برخی نیز توییت‌هایی درباره بیت کوین و رقیب DOGE یعنی فلوکی اینو منتشر کردند. گفتنی است که جامعه دوج کوین پس از اینکه ایلان ماسک لوگوی توییتر را از دوج به پرنده آبی تغییر داد، تا حدودی ابراز ناراحتی نمودند.

سقوط 9 درصدی قیمت دوج کوین بعد از تغییر دوباره لوگو

روز جمعه، هفتم آوریل (18 فروردین) بعد از اینکه ایلان ماسک لوگوی توییتر را از دوج کوین به تصویر معمول آن یعنی همان پرنده آبی مشهور تغییر داد، قیمت دوج کوین با کاهش 9 درصدی مواجه شد. قبل از آن، این میم کوین بیش از 30 درصد افزایش یافته بود.

همزمان با این افزایش قیمت چندین کیف پول اصلی به سرعت مشغول فروش صدها میلیون توکن DOGE شدند. به طور خاص، دو آدرس از پنج کیف پول بزرگ دوج کوین، حدود 1.4 میلیارد واحد از این میم کوین را با ارزشی بالغ بر 130 میلیون دلار فروختند.

نمودار هفت روزه دوج کوین بعد از توییت ماسک

نمودار هفت روزه قیمت دوج کوین؛ منبع: کوین مارک کپ

برخی از تحلیلگران و پلتفرم‌های ردیابی ارزهای دیجیتال معتقدند این آدرس‌ها به ایلان ماسک یا نهنگ‌های نزدیک به او تعلق دارند که احتمالاً از قبل، از این پامپ ناگهانی قیمت مطلع بوده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array