به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توییتر در اول مارس (10 اسفند) دچار قطعی دیگری شد، زیرا هزاران کاربر مشکلات پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک را علامت‌گذاری کردند. این قطعی زمانی رخ داد که پروژه جدید جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیانگذار توییتر، بلواسکای (Bluesky)، در مرحله آزمایش بتا قرار گرفت.

داده‌های داون دیتکتر (Downdetector) هزاران گزارش مشکل از سوی کاربران توییتر را از ساعت 9 صبح به وقت UTC نشان می‌دهد که مشکلات به آرامی طی یک دوره پنج ساعته حل می‌شوند. 59 درصد از مشکلات گزارش شده مربوط به کاربران برنامه‌های تلفن همراه بوده است، در حالی که 35 درصد دیگر از مشکلات توسط کاربران وب سایت علامت‌گذاری شده است.

توییتر هنوز هیچ به‌روزرسانی در مورد علت قطعی ارائه نکرده است، اما گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که کاربران در نقاط مختلف جهان با مشکلاتی مواجه شده‌اند، از جمله فیدهای «دنبال کردن» و «برای شما (For You)» که هیچ توییت یا محتوایی را نمایش نمی‌دهند.

توییتر

نیویورک تایمز گزارش داد که 200 کارمند دیگر از شرکت در آخر هفته اخراج شده‌اند. از زمانی که ایلان ماسک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را تصاحب کرد، تعداد کارکنان توییتر از بیش از 7500 به کمتر از 2000 نفر کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، مدیران محصول، دانشمندان داده و مهندسان از جمله افرادی بودند که توسط این شرکت رها شدند.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، برنامه تلفن همراه از طریق آزمایش بتا فقط برای کاربران منتخب در دسترس قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این اپلیکیشن از 17 فوریه (28 بهمن) در اپ استور اپل در دسترس بوده و تا پایان این ماه بیش از 2000 بار دانلود شده است. این برنامه هنوز در اندروید موجود نیست.

گزارشی در ژانویه (دی) حاکی از آن بود که توییتر در حال توسعه ویژگی‌های پرداخت برای این برنامه است و امکان استفاده از قابلیت‌های ارز دیجیتال در آینده وجود دارد. این اپلیکیشن رسانه اجتماعی همچنین در ماه ژانویه ویژگی جستجوی قیمت ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرد که بیش از 30 توکن مختلف را به نمایش گذاشت.

بلواسکای به عنوان محصول جانبی توییتر در سال 2019 (1398) ظاهر شد و هدف آن ایجاد استانداردی باز و غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی بود. در همین حال، یک پلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی دیگر، داموس (Damus)، در فوریه 2023 (اسفند 1401) نیز فعال شد. این پلتفرم یک سرویس پیام‌رسانی است که بر روی نوستر (Nostr) ساخته شده است، یک شبکه غیرمتمرکز که پیام‌های خصوصی رمزگذاری شده سرتاسر و سایر خدمات را تأمین می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array