به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم توکن‌های غیرمثلی نایکی یعنی سووش (Swoosh) به زودی با همکاری شرکت تولیدکننده بازی‌های ورزشی ای.اِی اسپورتس (EA Sports)، کفش‌ها و پوشاک مجازی نایکی را به دنیای بازی‌های رایانه‌ای وارد می‌کند. این یک گام بزرگ به سوی پذیرش ارزهای دیجیتال در میان گیمرهای جریان اصلی است.

نایکی در بیانیه‌ای که روز اول ژوئن (11 خرداد) منتشر کرد اعلام نمود که «مخلوقات مجازی» آن (اصطلاحی که این شرکت به NFTهای خود اطلاق می‌کند)، در ماه‌های آینده در بازی‌های ای.اِی اسپورتس گنجانده می‌شود. این درحالی است که نه نایکی و نه الکترونیک آرتز (EA) اعلام نکرده‌اند که کدام عناوین بازی قرار است کالاهای مجازی نایکی را شامل ‌شود.

ازجمله بازی‌های محبوب ای.اِی اسپورتس می‌توان به بازی فیفا 2022 اشاره کرد که در سال 2022 عنوان “محبوب‌ترین بازی” را به خود اختصاص داد. علاوه‌برآن، مجموعه بازی فوتبال آمریکایی Madden NFL و بازی‌های بسکتبال NBA Live تاکنون میلیون‌ها گیمر را به خود جذب کرده‌اند. انتظار می‌رود که توکن‌های غیرمثلی (NFT) نایکی افزونه‌های پوشیدنی سفارشی باشد که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و آواتار شخصیت‌های خود را در بازی با آنها تغییر دهند.

توکن غیرمثلی نایکی

ران فاریس (Ron Faris)، مدیر کل استودیوی مجازی نایکی، گفت: «این همکاری به ما امکان می‌دهد تا تجربیات جدید باورنکردنی را برای جامعه سووش و پایگاه بزرگ طرفداران ای.اِی اسپورتس فراهم کنیم.»

پیشینه نایکی در دنیای NFTها

گفتنی است که نایکی در نوامبر 2022 (آبان 1401) برای اولین بار از پلتفرم .swoosh NFT خود رونمایی کرد، اما مجموعه NFTهای آن را تا ابتدای سال 2023 منتشر نکرد.

در واقع روز 15 می (25 اردیبهشت) بود که سووش (.Swoosh) اولین مجموعه NFT خود را منتشر کرد که یک سری کفش مجازی به نام Our Force 1 بود و اشاره‌ای نه چندان ظریف به سری کفش‌های کتانی نمادین این برند با نام Air Force One داشت. بر اساس داده‌های پلتفرم پالیگان اسکن (Polygonscan)، در زمان نگارش این مطلب، بیش از 97 هزار کفش ورزشی NFT به حدود 53 هزار آدرس فروخته شده است.

در ماه دسامبر 2021 (آذر 1401)، این شرکت با عرضه کفش‌های کتانی مجازی و محصولات کلکسیونی با نام تجاری RTFKT به دنیای متاورس قدم گذاشت. افزن بر آن، دنیای مجازی نایکی‌لند (Nikeland) را نیز راه‌اندازی کرد.

شایان ذکر است که با وجود این که سووش (.Swoosh) از ابزارها و فناوری‌هایی مشابه با RTFKT و Nikeland استفاده می‌کند، ولی هر کدام پروژه‌هایی مستقل و مجزا برای این شرکت هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array