به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اویل پرایس»، بر اساس گزارش آرگوس «Argus»، تولید نفت اوپک حتی بیش از برآوردهای قبلی کاهش یافته است؛ به‌طوری که نشان می‌دهد با افزایش تلاش‌های روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید، میزان تولید نفت خام اوپک در ماه جولای بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

نظرسنجی رویترز در 31 ژوئیه 2023، نشان داد که تولید اوپک 860000 بشکه در روز نسبت به سطح ژوئن کاهش یافته است که عمدتاً این کاهش از سوی عربستان سعودی بود که به طور گسترده‌ای از تولید نفت خود نسبت به ماه ژوئن کاسته است. رویترز در مجموع برآورد کرد که تولید اوپک در ماه جولای به 27.34 میلیون بشکه در روز رسیده است.
برآوردهای بلومبرگ حاکی از آن بود که تولید نفت خام اوپک در ماه جولای 900 هزار کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه از سال 2020 ( کاهش تولید در پی کاهش تقاضا به دلیل قرنطینه‌های کووید) است.

نفت

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، میانگین تولید اوپک در ماه جولای 27.79 میلیون بشکه در روز بود که عربستان سعودی بیشترین کاهش را داشت و پس از آن نیجریه و لیبی در رده‌های بعدی قرار دارند.

به نظر می‌رسد کاهش تولید اوپک در ماه جولای به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و کاهش تولید نفت اوپک مرتباً سیر صعودی داشته است؛ از برآوردهای اولیه کاهش تولید 840 هزار بشکه در روز به 900 هزار بشکه در روز تا کاهش کنونی بیش از 1 میلیون بشکه در روز.

نظرسنجی آرگوس نشان داد که تولید عربستان سعودی در ماه جولای 970 هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن کاهش یافت و تولید اوپک پلاس را به 35.7 میلیون بشکه در روز رساند که پایین‌ترین سطح از ژوئن 2021 است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس (JMMC) روز جمعه سطوح فعلی تولید نفت این گروه را تایید کرد و هیچ توصیه‌ای برای تغییر تولید ارائه نکرد، همان‌طور که انتظار می‌رفت، عربستان سعودی داوطلبانه تولید خود را 1 میلیون بشکه در روز تا سپتامبر کاهش داد.

در بیانیه اوپک پس از این اجلاس آمده است: «این کمیته همچنان از نزدیک شرایط بازار را بررسی خواهد کرد و از تمام اعضا می‌خواهد کاملاً به تعهدات خود در قبال کاهش تولید پایبند باشند».

قیمت نفت بیش از 14 درصد در ماه ژوئیه نسبت به ماه گذشته افزایش داشته که بزرگترین افزایش ماهانه از ژانویه سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. این افزایش قیمت را می‌توان نتیجه کاهش عرضه و افزایش تقاضا دانست که از نگرانی در مورد بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی و آسیب دیدن رشد اقتصاد پیشی گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: oilprice

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array