به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کبالت یک ماده معدنی حیاتی است که در بسیاری از تولیدات تجاری، صنعتی و نظامی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر، کبالت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا برای باتری‌های مورد استفاده در تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) ضروری است.

جدول زیر میزان تخمینی تولید کبالت بر اساس کشور در سال 2023 را بر حسب تن متریک نشان می‌دهد. این داده‌ها از جدیدترین آمارهای سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) استخراج گردیده که در ژانویه 2024 منتشر شده است.

بزرگترین تولیدکنندگان کبالت جهان در سال 2023

کنگو تولیدکننده 74 درصد کبالت جهان

جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) 74 درصد از کبالت مورد نیاز جهان را تولید می‌کند. اگرچه این فلز در مقیاس وسیعی در سایر نقاط جهان مانند استرالیا، اروپا و آسیا نیز یافت می‌شود، اما بزرگترین ذخایر آن در اختیار کشور آفریقایی قرار دارد. از 11 میلیون تن ذخایر جهانی کبالت، تخمین زده می شود که 6 میلیون تن آن در جمهوری کنگو قرار دارد.

از آنجایی که حدود 20 درصد از کبالت استخراج شده در جمهوری دموکراتیک کنگو از معادنی به دست می آید که اغلب از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌شود؛ استخراج این فلز همیشه محل بحث شدید بوده است. این کشور با سابقه طولانی درگیری، تحولات سیاسی و بی ثباتی، اغلب در فهرست فقیرترین کشورهای جهان قرار دارد.

کاربرد 40 درصد کبالت تولیدی در EV

چین بزرگترین مصرف کننده کبالت در جهان است و نزدیک به 87 درصد از مصرف کبالت این کشور، مربوط به صنعت تولید باتری لیتیوم یون است.

در آمریکا، 50 درصد کبالت مصرفی در سوپرآلیاژها و عمدتاً در موتورهای توربین گاز هواپیما استفاده می‌شود.

اینفوگرافی تولید کبالت جهان در سال 2023

بزرگترین کشورهای تولیدکننده کبالت جهان

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array