به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد دارد نام چت‌بات هوش مصنوعی Bard خود را به Gemini تغییر دهد و یک اپلیکیشن اختصاصی برای آن بسازد.

براساس اسناد افشاشده در شبکه اجتماعی X، کمپانی گوگل برنامه دارد تغییرات بزرگی را در سازوکار چت‌بات هوش مصنوعی Bard اعمال کند. پیش‌بینی می‌شود این تغییرات خیلی زود و حتی در همین هفته جاری عملی شوند. با اینکه هیچ‌یک از این برنامه‌ها به‌صورت عمومی و رسمی توسط گوگل تأیید نشده‌اند؛ اما احتمالاً ری‌برند اسم هوش مصنوعی Bard به Gemini اصلی‌ترینِ آنهاست.

Gemini

جزئیات ری‌برند چت‌بات هوش مصنوعی Bard به Gemini

اعمال این تغییرات توسط گوگل منطقی به‌نظر می‌رسند؛ البته اگر هدف اصلی آنها کاهش سردرگمی کاربران و سادگی استفاده از این ابزار هوش مصنوعی باشد. گوگل اواخر سال 2023 از مدل زبانی پیشرفته و قدرتمند خود، Gemini رونمایی کرده بود و در طی این مدت مشغول تجهیز کردن خدمات و محصولات خود (از جمله چت‌بات Bard) به این ابزار حرفه‌ای بوده است.

این تغییرات پیش‌رو توسط توسعه‌دهنده اپلیکیشن، دیلن راسل در پلتفرم X به‌اشتراک گذاشته شده است. براساس داده‌های افشا شده، زمان اعمال این تغییرات سراسری روز هفتم فوریه (18 بهمن 1402) یعنی کمتر از سه روز دیگر می‌باشد.
همچنین در این داده‌ها ذکر شده که نسخه پیشرفته و پولی هوش مصنوعی Gemini Advanced (که در گذشته Bard Advanced) نام گرفته بود؛ از این روز به‌صورت عمومی به کاربران عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، در این داده‌ها به این مسئله اشاره شده که اپلیکیشن سیستم‌عامل اندروید Gemini نیز در دست توسعه‌ است و “به‌زودی” منتشر خواهد شد.

پس از ری‌برند و تغییر نام تجاری Bard به Gemini، احتمالاً باید منتظر رونمایی از اپلیکیشن اختصاصی اندروید باشیم. با اینکه فعلاً هیچ پیش‌نمایشی از این اپ در حال توسعه موجود نیست؛ اما شواهد نشان می‌دهند که این اپلیکیشن تجربه کاربری بسیار مشابهی به استفاده از دستیار هوشمند Google Assistant دارد.

براساس اطلاعات این اسناد، اشتراک پولی Gemini Advanced (که احتمالاً کاربردی مشابه رقیب خود ChatGPT Plus دارد) به کاربران اجازه دسترسی به مدل زبانی Gemini Ultra 1.0 را خواهد داد. این مدل زبانی “مهارت و توانایی فوق‌العاده در رسیدگی به دستورات و وظایف پیچیده” مانند کدنویسی، استدلال منطقی، پیروی از دستورالعمل‌های ظریف و دقیق و همچنین همکاری خلاقانه را دارد.
در این اسناد نوشته شده که اشتراک Gemini Advanced به کاربران بیش از 150 کشور دنیا عرضه خواهد شد و در ابتدا تنها با زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. همچنین گوگل در این اسناد ذکر کرده که با این ری‌برند و آپدیت اساسی، خدمات هوش مصنوعی Gemini یا همان Bard سابق به کانادا نیز ارائه خواهد شد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array