به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده و مجری قانون اوکراین، دامنه‌های 9 صرافی ارز دیجیتال که ادعا می‌شود به مجرمان سایبری کمک می‌کردند را توقیف کردند.

طبق بیانیه مطبوعاتی اول ماه می (اردیبهشت)، دفتر فیلد دیترویت اف‌بی‌آی (FBI’s Detroit Field) و پلیس ملی اوکراین فعالیت‌های هماهنگ و با مجوز دادگاه را انجام دادند که منجر به تعطیلی و توقیف دامنه‌های 9 سرویس مبادله ارز مجازی شد.

دامنه‌های توقیف شده شامل وب سایت‌های 24xbtc.com، 100btc.pro، pridechange.com، trust-exchange.org و bitcoin24.exchange بود. بنا بر گزارش‌ها، هر یک از آنها خدمات صرافی ارزهای دیجیتال کاملاً ناشناس را به کاربران خود ارائه می‌کردند و بسیاری از قوانین و مقررات مورد نیاز برای صرافی‌های مجاز ارز دیجیتال را نادیده گرفتند.

هر کسی که تلاش کند به این وب سایت‌ها دسترسی پیدا کند، اخطار توقیف مقامات را مشاهده خواهد کرد.

اف‌بی‌آی خاطرنشان کرد این صرافی‌ها، که خدماتی را به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می‌کردند، اقدامات ضد پولشویی را نشان می‌دادند.

اف‌بی‌آی ادعا کرد که این نوع صرافی‌ها بدون مجوز به عنوان مراکز مهم در اکوسیستم جرایم سایبری عمل می‌کنند.

به گفته این آژانس، بسیاری از این صرافی‌های ارز مجازی در انجمن‌های آنلاین اختصاص داده شده به بحث درباره فعالیت‌های مجرمانه تبلیغ می‌شوند.

بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه که در صرافی‌های آسیب‌دیده رخ می‌دهد، شامل بازیگران سایبری مسئول باج‌افزار و همچنین سایر کلاهبرداران و مجرمان سایبری می‌شود.

FBI در چند ماه گذشته درگیر تعدادی از مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است.

در 27 آوریل (7 اردیبهشت)، اف‌بی‌آی خانه رایان سلامه (Ryan Salame)، مدیر سابق FTX را در رابطه با نقش او به عنوان یکی از مشاوران ارشد سابق سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بازرسی کرد.

در 3 فوریه (14 بهمن)، اف‌بی‌آی 86.5 اتر و دو توکن غیرقابل تعویض به ارزش بیش از 100000 دلار را از یک کلاهبردار فیشینگ گزارش شده توقیف کرد. این توقیف نتیجه تحقیقات طولانی مدت کار مستقل بلاکچین زک‌اکس بی‌تی (ZachXBT) بود که اولین بار در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) این فعالیت را در توییتر افشا کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array