به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک پرونده عمومی منتشر شده توسط اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) نشان می‌دهد که آژانس مجری قانون حدود 1.7 میلیون دلار دارایی دیجیتال را از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) توقیف کرده است.

طبق پرونده، اف‌بی‌آی 147000 دلار بیت کوین، اتر و DAI کشف و ضبط کرد. این دارایی‌ها از منابع مختلف از جمله کیف پول صرافی بایننس مصادره شد.

در منطقه شرقی ویرجینیا، آژانس در مجموع 428.5 اتر را مصادره کرد که بزرگترین مقدار کشف شده تاکنون است. یکی از کشفیات اتر حدود 463000 دلار ارزش داشت.

گزیده‌ای از پرونده FBI منتشر شده در 16 آگوست 2023. منبع: FBI

در این پرونده، FBI همچنین تاکید کرد که توقیف دارایی‌ها در نتیجه نقض‌های مختلف در مقررات فدرال بوده است. FBI نوشت:

“دفتر تحقیقات فدرال (FBI) اطلاع می‌دهد که اموال ذکر شده برای مصادره فدرال به دلیل نقض قوانین فدرال توقیف شده است.”

FBI

به غیر از ارزهای دیجیتال، FBI همچنین موارد مختلفی از جمله دلار آمریکا از حساب‌های بانکی، خودروهای اسپرت، کیف‌های لوکس، لباس و کفش را ضبط کرده است.

در همین حال، FBI دائماً در مورد کلاهبردارانی که در فضای توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود را به عنوان افراد قانونی معرفی می‌کنند، به جامعه رمزارزی یادآوری می‌کند. در 6 آگوست (15 مرداد)، FBI در مورد ربایندگان حساب هشدار داد که با ایجاد احساس فوریت از قربانیان سوء استفاده می‌کنند و آنها را به سمت وب‌سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند که دارایی‌های آنها را می‌دزدند.

اف‌بی‌آی گفت که مجرمان یا حساب‌های اجتماعی رسمی را هک می‌کنند یا حساب‌های جدیدی شبیه به حساب‌های رسمی ایجاد می‌کنند تا دزدی و کلاهبرداری انجام دهند.

جدا از کلاهبرداری‌های فیشینگ و ربودن رسانه‌های اجتماعی، FBI همچنین در مورد آگهی‌های شغلی جعلی کریپتو در اوایل سال جاری هشدار داد. در 23 ماه می (2 خرداد)، این آژانس خاطرنشان کرد که شهروندان ایالات متحده باید از آگهی‌های شغلی نادرست مرتبط با قاچاق شغل آگاه باشند، جایی که قربانیان مجبور به ارتکاب کلاهبرداری در سرمایه گذاری رمزارزی می‌شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array