به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌زودی کاربران دو پلتفرم Threads و اینستاگرام می‌توانند نمایش محتواهای سیاسی را در فید اصلی خود محدود کنند.

براساس گزارشات اخیر، به‌زودی اجتناب کردن از مشاهده محتواهای سیاسی در سراسر شبکه‌های اجتماعی Threads و اینستاگرام آسان‌تر خواهد شد. آپدیت جدید این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که با شخصی‌سازی تنظیمات پروفایل کاربری خود، از مشاهده محتواهای این‌چنینی انصراف دهند.

این قابلیت در هفته‌های آینده در بخش محتواهای پیشنهادی Explore و همچنین بخش Reels فعال خواهد شد. با نزدیک‌تر شدن به فصل انتخابات، کمپانی متا تمهیدات بسیاری را برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند اندیشیده و در جدیدترین اقدام خود، الصاق واترمارک به محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را اجباری کرده است.

محتوای سیاسی

محدودیت نمایش محتواهای سیاسی در اینستاگرام

کمپانی متا با انتشار پست جدیدی در بلاگ خود در روز جمعه خبر داد که قانون فعلی بخش ریلزهای (Reels) خود را به فید اصلی نیز گسترش خواهد داد. این قانون نمایش محتواهای سیاسی را در بخش “ریلزهای پیشنهادی” از کاربرانی که این موضوعات را دنبال نمی‌کند؛ پنهان می‌کند. حالا قرار است این قانون به فید اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین پلتفرم متن‌محور Threads نیز توسعه یافته و بسیاری از کاربران را از یک اتفاق ناخوشایند و اجباری رهایی بخشد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام با انتشار پست جدیدی در Threads در این باره نوشت: “هدف همیشگی ما حفظ نیت و قصد اصلی کاربران برای مشاهده محتواهای دلخواهشان است”. به گفته او، کاربران باید برای مشاهده چنین محتواهایی حق انتخاب داشته باشند و درصورتی‌که تمایلی به دسترسی محتواهای سیاسی و زیرمجموعه‌های این حوزه (محتواهای اجتماعی، قانونی، انتخابات و رأی‌گیری) ندارند؛ دسترسی این بخش را از بخش تنظیمات براساس سلیقه خود تنظیم کنند.
موسری اعلام کرده که این تغییرات در طی چند هفته آینده ابتدا در اینستاگرام و Threads اعمال خواهند شد و سپس در “بازه زمانی نامعلومی”، به فیسبوک نیز خواهند رسید.

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است؛ در بخش تنظیمات محتواهای پیشنهادی (Suggested Content) گزینه‌ای جدید به‌نام محتواهای سیاسی (Political Content) به پلتفرم اینستاگرام افزوده خواهد شد. کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه، وضعیت نمایش محتواهای سیاسی را براساس اولویت‌های خود شخصی‌سازی کنند.

درصورت فعال‌سازی این گزینه جدید، محتواهای سیاسی دیگر در بخش محتواهای پیشنهادی اینستاگرام (Reels – Explore و فید اصلی) به کاربران نمایش داده نخواهند شد. البته اگر اکانت‌های دنبال‌شده توسط کاربران چنین محتواهایی را در پست یا استوری خود منتشر کنند؛ راهی برای عدم مشاهده آنها نیست و این محتواها برای کاربران نمایش داده می‌شود.

البته شایان ذکر است که کاربرانی که همچنان تمایل به مشاهده چنین محتواهایی دارند؛ می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات، محدودیت گزینه “مشاهده محتواهای سیاسی، دولتی، انتخابات و مسائل اجتماعی” را برداشته و این محتواها را در فید اصلی خود دریافت کنند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array