به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس استرالیا به کاربران اطلاع داده است که خدمات دلار استرالیا را پس از اینکه ارائه دهنده خدمات پرداخت محلی زپتو (Zepto) ظاهراً پشتیبانی از صرافی را تمام کرده، متوقف کرده است.

در 18 می (28 اردیبهشت)، بایننس استرالیا توییت کرد: به دلیل تصمیمی که ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شخص ثالث ما اتخاذ کرده است، سپرده‌های پی آی‌دی (PayID) دلار استرالیا به حالت تعلیق درآمده و برداشت‌های حواله بانکی نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: “ما از ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شخص ثالث خود متوجه می‌شویم که برداشت‌های انتقال بانکی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و زمانی که این موضوع تأیید شد، به کاربران در مورد جدول زمانی توصیه می‌کنیم.”

متأسفانه به اطلاع شما می‌رسانیم که به دلیل تصمیمی که ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شخص ثالث ما اتخاذ کرده است، نمی‌توانیم سپرده‌های PayID دلار استرالیا را برای کاربران بایننس تسهیل کنیم.

— بایننس استرالیا (@Binance_AUS) 18 می 2023

یکی از سخنگویان بایننس در بیانیه‌ای به کوین تلگراف تاکید کرد که سپرده‌های دلار استرالیا از طریق نقل و انتقالات بانکی دیگر برای کاربران بایننس در استرالیا در دسترس نیست.

بایننس گفت اکنون در حال کار برای یافتن یک ارائه دهنده جایگزین برای ادامه ارائه سپرده و برداشت دلار استرالیا به کاربران خود است. امکان خرید و فروش کریپتو با استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی همچنان در دسترس است.

سخنگوی زپتو به کوین تلگراف گفت که پرداخت‌ها برای بایننس استرالیا را انجام می‌دهد.

زپتو افزود: “شریک ما، کاسکال (Cuscal)، به ما دستور داد که از بایننس خارج شویم. ما در حال حاضر با بایننس برای حمایت از آنها در این فرآیند کار می‌کنیم.”

“قابل ذکر است که شما همچنان می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی کریپتو بخرید و بفروشید و بازار بایننس P2P نیز طبق معمول به کار خود ادامه خواهد داد. مطمئن باشید که وجوه شما از طریق صندوق دارایی ایمن برای کاربران (SAFU) امن است؛ صندوق بیمه‌ای که از کاربران بایننس و وجوه آنها در صورت بروز شرایط سخت محافظت می‌کند.”

علیرغم اعلام این خبر، به نظر می‌رسد که سپرده‌گذاری و برداشت دلار استرالیا در حال حاضر هنوز قابل انجام است. کارکنان استرالیایی کوین تلگراف توانستند مقدار کمی دلار استرالیا را با استفاده از پِی آی‌دی واریز کرده و از صرافی در یک حساب بانکی استرالیا برداشت کنند.

این تعلیق یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رگولاتور اوراق بهادار استرالیا مجوز خدمات مالی بایننس دِریوتیوز (Binance Australia Derivatives) را پس از بررسی عملیات محلی بایننس لغو کرد.

توقف سرویس به طور بالقوه بر تعداد قابل توجهی از کاربران و سرمایه‌گذاران رمزارز استرالیا تأثیر می‌گذارد.

لی تراورز (Leigh Travers)، مدیرعامل وقت بایننس استرالیا، در مصاحبه‌ای در دسامبر با سیدنی مورنینگ هرالد (The Sydney Morning Herald) ادعا کرد که تعداد کاربر صرافی به یک میلیون نفر رسیده است.

بر اساس تحقیقات نوامبر 2022 (آبان 1401) از فایندر (Finder)، تخمین زده می‌شود که حدود 3.3 میلیون استرالیایی دارای رمزارز هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array