به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی به‌نظر می‌رسد برنامه اشتراکی دستیار هوش مصنوعی Copilot نیز در راه است.

براساس بررسی کدهای داخلی مرورگر Edge نشان‌دهنده این است که کمپانی مایکروسافت قصد دارد گزینه اشتراک پولی Copilot Pro را نیز به کاربران خود ارائه دهد. از دسترسی‌های دستیار Copilot می‌توان به ابزارهای تولید محتوای تصویری باکیفیت و جدیدترین مدل‌های زبانی هوش مصنوعی (GPT-4 Turbo) اشاره کرد.

 Copilot Pro

امکانات و خدمات اشتراک پولی Copilot Pro

کمپانی مایکروسافت مدت‌هاست که خدمات دستیار هوش مصنوعی Copilot را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود می‌گذارد. این چت‌بات هوش مصنوعی که در گذشته Bing Chat نام داشت؛ در طی رویداد Ignite سال 2023 به Copilot تغییر نام داده بود.
همچنین به گفته مایکروسافت، قرار است به‌زودی و با همکاری برندها و سازندگان مختلف، دکمه اختصاصی این دستیار هوش مصنوعی در تمام لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ویندوز تعبیه شود. برند Acer اولین تولیدکننده‌ای بود که در طی برگزاری نمایشگاه CES 2024 از جدیدترین لپ‌تاپ‌های ویندوز مجهز به این دکمه اختصاصی رونمایی کرده بود.

استفاده از این سرویس هوش مصنوعی برای مدت زیادی رایگان بوده است. کاربران می‌توانند در تعامل با دستیار Copilot با یک چت‌بات صحبت کنند، تصاویر اختصاصی برمبنای هوش مصنوعی بسازند و به طیف وسیعی از خدمات دیگر نیز دسترسی داشته باشند.
حالا بررسی‌های صورت‌گرفته اخیر در کد منبع مرورگر Edge نشان‌دهنده این هستند که مایکروسافت ممکن است به‌زودی ارائه‌دهنده اشتراک پولی “Copilot Pro” به کاربران باشد.

با بررسی دقیق کدهای استفاده‌شده در فایل APK یک اپلیکیشن، می‌توان قابلیت‌های در حال توسعه آن را پیش‌بینی کرد. اما نکته مهم اینجاست که همیشه احتمال این وجود دارد که این قابلیت‌ها به مرحله “عرضه عمومی” نرسند.
به هرجهت، بررسی کدنویسی داخلی مرورگر Edge (نسخه 122.0.2336.0 و 122.0.2342.0 در کانال Canary اندروید)، حاوی نشانه‌هایی از توسعه اشتراک پولی Copilot Pro می‌باشد.

هوش مصنوعی

اگر این اخبار واقعاً حقیقت داشته باشند؛ به‌زودی شاهد عرضه یک سرویس اشتراکی مشابه اشتراک ChatGPT Plus هوش مصنوعی ChatGPT (محصولی از OpenAI) خواهیم بود.

خوشبختانه این  کد منبع حاوی کمی اطلاعات درباره امکانات و خدمات اشتراک Copilot Pro نیز بوده است. برای مثال، مشترکین این برنامه جدید به جدیدترین مدل‌های زبانی پیشرفته (مبتنی‌ بر مدل‌ زبانی GPT-4)، اولویت پاسخگویی سریع‌تر و همچنین تولید تصاویر با کیفیت و اورجینال دسترسی خواهند داشت.

شایان ذکر است که نسخه فعلی و رایگان Copilot در حال حاضر دو مورد از این امکانات (مدل زبانی پیشرفته GPT-4 و تولید تصاویر باکیفیت) را به کاربران ارائه می‌دهد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که کمپانی مایکروسافت در آینده نزدیک با محدودیت دسترسی و امکانات نسخه رایگان Copilot، این خدمات پیشرفته را به اشتراک پولی Copilot Pro بیفزاید.

درحال حاضر محدودیت پاسخگویی این دستیار هوش مصنوعی 30 پاسخ (ریپلای) در هر جلسه و 300 مکالمه در یک روز می‌باشد. درهرحال، بررسی کدنویسی‌های آپدیت جدید مرورگر Edge اشاره‌ای به این مورد خاص نداشته و هنوز مشخص نیست که آیا این محدودیت‌ها در اشتراک Copilot Pro برداشته خواهند شد یا خیر. اما ممکن است این اشتراک پولی محدودیت‌های این دو بخش را به‌طرز چشمگیری کاهش دهد.

اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS این چت‌بات به‌تازگی منتشر شده و پیش‌بینی می‌شود مانند اشتراک ChatGPT Plus، کاربران از این اشتراک هم استقبال خوبی به‌عمل بیاورند. کمپانی مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی به این اخبار واکنش نشان نداده است و فعلاً اطلاعاتی درباره زمان رونمایی و عرضه اشتراک پولی Copilot Pro وجود ندارد.

همچنین، کمپانی مایکروسافت اخیراً مرورگر Edge خود را به‌عنوان یک “مرورگر هوش مصنوعی” به کاربران اندروید و IOS عرضه کرده است. با توجه به تجهیز این مرورگر به دستیار هوش مصنوعی Copilot، این تغییر نام منطقی به‌نظر می‌رسد. این مرورگر موفق شد در دسامبر 2023 بهترین عملکرد خود را به‌نمایش گذاشته و سهم خود از بازار را به  11.9% برساند.

منبع: Android Authority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array