به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نظرسنجی صورت گرفته توسط بانک مرکزی اروپا در روز جمعه 30 تیر 1403 نشان داد که تورم منطقه یورو در سال‌های آینده به کندی ادامه خواهد یافت و می‌تواند تا سال 2026 به زیر هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا کاهش یابد.

بانک مرکزی اروپا در سال گذشته (2023) نرخ‌ بهره را به بالاترین حد خود افزایش داده تا فشارهای قیمتی را مهار کند، اما هنوز هم ممکن است تا پایان سال 2025 طول بکشد که به هدف اصلی خود، یعنی تورم زیر 2 درصد برسد.

نظرسنجی سه ماهه بانک از تحلیلگران، نشان می‌دهد که تورم حتی سریع‌تر از آنچه کارکنان بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی می‌کنند کند خواهد شد؛ به طوری که انتظار دارند رشد قیمت‌ها پس از رسیدن به محدوده هدف بانک مرکزی اروپا ثابت بماند.

مطابق با پیش بینی نظرسنجی سه ماه پیش، تورم امسال (2024) می تواند به طور متوسط به ​​2.4 درصد برسد و در سال آینده به 2.0 درصد کاهش یابد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2026، تورم می تواند به 1.9 کاهش یابد؛ اما در بلندمدت که سال 2028 در نظر گرفته شده است، به 2 درصد خواهد رسید.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه 29 تیر نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت، اما درها را برای کاهش بیشتر نرخ باز نگه داشت. از سویی، رشد اقتصادی ضعیف به نظر می‌رسد و به کاهش فشار قیمت‌ها از سوی تولید اشاره می‌کند.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array