به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار کمپانی توییتر بیان کرده است که دولت کشور هند او را تهدید کرده است.

به گفته دورسی، با اینکه هند یکی از بزرگترین دموکراسی‌های جهان است، اما مکرراً از توییتر درخواست حذف برخی از اخبار و حساب‌های کاربری را دارد که نحوه مدیریت این کشور را زیر سؤال برده یا همسو با خط فکری آن نیستند. معمولاً این درخواست‌ها همراه با تهدید به “پیگیری‌های قانونی و پیامدهای ناگوار” درصورت عدم همکاری هستند.

دورسی در این باره گفته است: “هند یکی از کشورهایی است که درخواست‌های بسیاری درباره حذف محتواهای تظاهرات مربوط به کشاورزان داشته است. خصوصاً درباره خبرنگارانی که نحوه عملکرد این دولت را زیر سؤال برده بودند.”

در اوایل سال 2021، به توییتر دستور داده شده بود که صدها حساب کاربری را تعلیق کرده و دسترسی به بعضی هشتگ‌های خاص در هند را محدود کند. البته بعد از اینکه دولت این کشور کمپانی توییتر را تهدید به پیگیری قانونی کرده بود!
به‌نظر می‌رسد بیشتر این حساب‌های کاربری تعلیق شده از تظاهرات کشاورزان در برابر قانون‌گذاری‌های جدید حمایت کرده بودند.

دورسی در مصاحبه جدید خود با Breaking Points گفت که تهدیدات دولت هند از این قبیل بودند: “در صورت عدم همکاری، توییتر را در هند مسدود خواهیم کرد.” یا “اگر به درخواست‌های ما عمل نکنید به خانه کارمندان توییتر یورش خواهیم برد و دفاتر کار شما را خواهیم بست.”

جک دورسی

جک دورسی در برابر هند

توییتر یکبار شدیداً دربرابر درخواست‌های نامعقول دولت هند برای حذف محتواها و تعلیق کاربران مقاومت کرد و حتی از این کشور برای نقض قوانین و تهدیدهای مکرر شکایت هم کرد!

برای توییتر، در مقایسه با همتایان آمریکایی خود، مدت زمانی طولانی‌تری طول کشید که با مقررات IT (فناوری اطلاعات) کشور هند که به تازگی تصویب شده است، سازگار شود و از آنها پیروی کند.
این قوانین شرکت‌ها را ملزم می‌کند که برای مدیریت نگرانی‌ها، اطلاعات تماس فرد خاطی را برای نمایندگان مقرراتی افشا کرده و مرجعی برای رسیدگی به شکایات معرفی کنند.

در طی جریانات سال 2021، یک گروه ویژه از پلیس دهلی به‌صورت غافلگیرانه به دو دفتر کار توییتر در این کشور مراجعه کردند. در آن زمان، کمپانی توییتر ابراز نگرانی کرده و گفته بود که “بیم دارد این اتفاقات اخیر، جان کارمندان و آزادی بیان را به خطر بیندازد”.

البته که معاون وزیر IT دولت هند، راجیو چاندراسکار، این ادعاهای جک دورسی را انکار کرده و مدعی شده که دورسی، که قبلاً مدیرعامل توییتر بوده است، سعی در “تحریف تاریخچه فعالیت‌های مشکوک کاری توییتر” دارد.

او ادامه داد که جک دورسی و تیم او “مکرراً قوانین هند را نقض می‌کردند” و “عدم همکاری آنها از سال 2020 تا 2022 ادامه داشت. بالاخره در ماه ژوئن سال 2022 این افراد تسلیم قوانین هند شدند و خود را با خط فکری ما همسو ساختند. هیچکس به زندان نرفت و توییتر نیز از دسترس خارج نشد.”

به‌نظر می‌رسد که دورسی با قوانین حاکمیت سیاسی در این کشور مشکل داشته و زیر بار درخواست‌های هند برای همکاری و پیروی از قوانین IT نمی‌رفته است، زیرا از دیدگاه او این کار اصل “آزادی بیان” و حقوق کاربران را زیر سؤال می‌برد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array