به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، گویا باز هم امکانات بیشتری در انتظار کاربران اشتراک X Premium است! ماه گذشته لیندا یاکارینو، مدیرعامل کمپانی X، اخبار مربوط به “افزوده شدن قابلیت تماس تصویری” به این شبکه اجتماعی را تأیید کرده بود. این قابلیت جدید تنها بخشی از اقدامات اخیر ایلان ماسک در مسیر تبدیل کردن پلتفرم X به “اپلیکیشین همه‌چیز” و پشت‌سر گذاشتن دوران “توییتر” است.

حالا پس از مدتی، کدنویسی‌های جدید اپلیکیشن X حاکی از آن هستند که این شبکه اجتماعی هم از برقراری تماس صوتی و هم تماس تصویری پشتیبانی خواهد کرد. اما طبق معمول، ماسک برنامه‌های خاص خودش را دارد: این قابلیت‌ در دسترس همه کاربران X نخواهد بود و تنها مشترکین X Premium به آن دسترسی خواهند داشت!

امکانات روزافزودن X Premium و عدم استقبال کاربران

این اخبار و یافته‌های جدید، نتیجه زحمات و جستجوهای کریس مسینا، متخصص تکنولوژی و سرمایه‌گذار، در کدهای اپلیکیشن X هستند. براساس این یافته‌ها، این قابلیت جدید به کاربران امکان دریافت تماس‌های صوتی و تصویری از طرف کاربران احراز هویت شده (مشترکین X Premium)، افراد دنبال‌شونده و یا مخاطبین گوشی آنها را خواهد داد.

اپلیکیشن X

در بخش توضیحات این قابلیت نوشته شده: “پیام‌رسانی را با برقراری تماس صوتی و تصویری در پلتفرم X به مرحله بالاتری ببرید! با فعال کردن این قابلیت در بخش تنظیمات، می‌توانید دسترسی مناسب خود را از میان گزینه‌ها (کاربران احراز هویت شده – دنبال‌شوندگان – مخاطبین) انتخاب کنید.”

بخش دیگری از این کدها نشان‌دهنده اعلامیه اخطاری هستند که هنگام ارسال پیام‌خصوصی به کاربران در X به آنها نشان داده می‌شود: “برقراری تماس صوتی و تصویری تنها مختص مشترکین Premium است. برای دسترسی به این قابلیت، مشترک ما شوید.”

این اخطار به این معناست که کاربران برای دسترسی به این قابلیت باید برای تهیه سرویس اشتتراکی X Premium (با نام سابق Twitter Blue) هزینه معینی را پرداخت کنند.
البته خرید این اشتراک قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ امکاناتی از جمله: امکان احراز هویت و دریافت تیک آبی – کاهش میزان تبلیغات نمایش داده شده – قابلیت ادیت پست‌ها پس از ارسال – ظاهر شدن در ابتدای لیست جستجو و مکالمه و غیره.

تا این لحظه، کمپانی X و ایلان ماسک هنوز موفق به جذب خیل عظیمی از کاربران و ترغیب آنها به خریداری کردن اشتراک X Premium نشده‌اند. براساس گزارشات محققین، این سرویس اشتراکی تنها 1 میلیون مشترک دارد؛ درحالی‌که براساس ادعاهای ماسک، پلتفرم X دارای بیش از 550 میلیون کاربر فعال ماهانه است!

برای مثال و مقایسه، سرویس اشتراکی Snapchat به‌نام Snapchat+ به‌تازگی رکورد جذب 5 میلیون کاربر را ثبت کرده است. در عین حال، به پیش‌بینی کارشناسان، اشتراک پولی کمپانی متا به‌نام Meta Verified (احراز هویت در اینستاگرام، فیسبوک و به‌زودی در واتساپ) تا سال 2024 بیش از 12 میلیون مشترک خواهد داشت!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array